Laddar ...

Reklam, strategiskt kreativt, E-bok

av Bo Bergström
E-bok
246,50 kr
I Lager
Skickas direkt via e-post
Mer information:
Lagerstatus finns i lager
Isbn 9789198415216
Typ E-bok
Förlag Water Publishing
Språk Svenska
Format 100
Författare Bo Bergström
Publiceringsdatum 27 jan. 2020

Om reklam, aktörerna, marknadsplanen och reklamsamarbetet. Om reklamplanen, idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten och stratören.

 

Om hatkärlek, reklamtrötthet, revolutioner, varumärken, positioneringar, pither, presentationer, mål, målgrupper, medier, instrumentella och sensoriska budskap, content, populärkultur, viralt, lateralt tänkande, bildretorik, bildanalys, rubriker, dialog, visuell hierarki, kontrast, rytm, förstärkningsscheman, färg, redundans, entropi, visuell profil, samspel text bild, misslyckanden, framgångar, upplösning, framtid …

Bo Bergström är författare, utbildare, föreläsare och creative director.

Han har arbetat på några av de främsta reklambyråerna i Stockholm, rikligt prisbelönt, bl a Guldäggsvinnare.

   Bergström har skrivit ett tiotal böcker om visuell kommunikation. En av dem, Effektiv visuell kommunikation, är utgiven på engelska samt ytterligare åtta språk världen över (senast på kinesiska).

   Han har ansvarat för ett flertal av universitetens kommunikationsutbildningar och vid reklam-, design- och fotoskolor.

  Bo Bergström är fil kand i konst, litteratur och pedagogik samt ledamot i Bild & Ord Akademin och juryledamot i Svenska Designpriset. 

© 2019 Karlsson E-handel AB - Orgnr: 559029-1430