Prestigelös Frälsning, E-bok

av Sven Reichmann
E-bok
Skickas direkt via e-post

Den kristna tron är unik. Inom det väldiga utbudet av religioner, filosofier, terapier, ideologier och livsåskådningar finns det bara ett alternativ som inte bygger på vad människan själv skall göra för att hennes eget liv skall lyckas och världen bli bättre. Den kristna tron bygger på vad Gud har gjort, gör och har lovat att göra.

Jesu liv, död och uppståndelse sänder bland annat ut budskapet att Gud lever och frågar efter hur vi har det. Gud vill lösa oss från det lycksökande som så ofta blir en tvingande och destruktiv makt i våra liv. Han vill visa oss en annan väg till livsglädje. På den vägen kommer han oss till mötes och ger av sig själv till oss.

Gud är kärlek. Om vi människor ska beskrivas med ett enda ord får det bli ordet begärelse. Vår glädje är så bunden vid det vi kan få. Ordet vinst skymtar ofta fram när människor nästan sprängs inifrån av lycka. Se på ett fotbollslag som vunnit VM eller på en kvinna som gjort en miljonvinst på lotteri eller en artist som vunnit en schlagerfestival. Sådan lycka är ofta kortvarig. Den går att leva på men den duger sällan till att dö på.

Guds kärlek är fri från vinstintressen. Han bara ger. Om han får tillträde till våra liv och blir respekterad som Gud delar han med sig av sitt sätt att älska. Hans liv blir vårt liv. Ord som glädje och mening får ett nytt innehåll.VISA MINDRE

SKU 9789198466492

Mer information:

Isbn 9789198466492
Förlag XP Media
Utgivningsdatum 15 apr. 2021
Typ E-bok
Format PDF med vattenmärkning
Språk Svenska
Författare Sven Reichmann