sökträffar artiklar
Filter
Pris
-
x
Checkout using your account
This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Checkout as a new customer
Genom att skapa ett konto får du dessa fördelar:
Medier, samhälle och kommunikation Onlinebok (12 mån) är en kopia av den tryckta boken. Detta är ett läromedel avsett för gymnasieelever som studerar ämnet med samma namn. Det syftar till att ge grundläggande kunskaper inom området och erbjuder flera möjligheter till praktiska övningar. Boken har följande utmärkande drag: Tidsperspektiv som visar förändringsprocesser inom medielandskapet. Diskussioner och problematisering av mediernas roll i samhället. Aktiverande uppgifter för att engagera eleverna i lärandeprocessen. Medier har en central roll i dagens samhälle, och de inkluderar tidningar, tidskrifter, radio, tv, film och internet. Dessa medieplattformar ger oss information, kunskap och underhållning samt formar vår uppfattning om samhället. Därför är det viktigt att förstå hur massmedierna fungerar i vår samtid. Medier, samhälle och kommunikation behandlar ämnet mediesamhälle genom historiska, nutida och framtida perspektiv. Boken analyserar svenska och internationella mediestrukturer och undersöker förändringar inom medie- och kommunikationsområdet. Den belyser också mediernas betydelse för demokratins utveckling och den samtida kulturen. För att underlätta inlärningen innehåller boken en mängd olika typer av uppgifter som engagerar eleverna och hjälper dem att förstå ämnet bättre. Medier, samhälle och kommunikation Onlinebok används bäst på dator eller surfplatta. Licenstid: 12 månader.
Isbn | 9789147916696 |
---|---|
Förlag | Liber |
Utgivningsdatum | 11 nov. 2013 |
Typ | Onlineprodukt |
Upplaga | 1 |
Utbildningsnivå | Gymnasieskolan |
Språk | Svenska |
Serie | Medier, samhälle och kommunikation |