Kundrelationer i sociala medier, Exec, E-bok

av Stephanie König
device-tablet E-bok

Framgångsrika företag ser till att kunderna känner sig värdefulla och lyssnade på. Sociala medier är effektiva verktyg för att få den nära och direkta kontakt som efterfrågas. Och om de används rätt kan de skapa såväl goda kundrelationer som ökad lönsamhet. Sociala medier har gett företag - och kunder - en helt ny arena, där det är lätt för kunderna att ge sin syn på företaget. Och de brukar ge både ris och ros. Det är därför viktigt att finnas med och kunna svara och ge feedback till kunder i sociala medier. Om ditt företag inte finns med i de sammanhangen vet du inte vilka rykten som sprids om er.

Merparten av dialogen i sociala medier är positiv och du har möjlighet att påverka när du deltar aktivt. Ta första steget för att skapa bättre kundrelationer genom att använda sociala medier på ett smart sätt. Börja med att skapa en strategi för företagets närvaro i sociala medier. Lyssna på vad andra säger om er. När ni kommit i gång utvärderar ni reaktionerna från kunderna. Var beredd att justera strategin vid behov. Låt sedan kundtjänst i samarbete med marknadsavdelning sköta kommunikationen.

paper-airplane
Skickas direkt via e-post
device-tablet E-bok
check Fri frakt!
question-mark-circle
Vanliga frågor & svar
Hur läser jag boken? chevron-down
Boken skickas via e-post direkt efter köpet. Mailet innehåller nerladdningslänkar vilket gör att du kan ladda ner och läsa boken från valfri enhet. Boken behövar läsas med en app för e-böcker (e-pub reader). Exempel på detta är Adobe digital editons som kan laddas ner gratis här: https://www.adobe.com/se/solutions/ebook/digital-editions/download.html
När får jag tillgång till boken? chevron-down
Mail innehållandes nerladdningslänkar skickas direkt efter genomfört köp. Om e-postmeddelandet inte syns, kontrollera gärna din skräppost.

Alternativa produkter

Mer information:

Isbn 9789147108978
Förlag Liber
Utgivningsdatum 13 dec. 2012
Typ E-bok
Format Epub med vattenmärkning
Språk Svenska