Kriskommunikation, E-bok

av Mats Heide, Larsåke Larsson & Jesper Falkheimer
device-tablet E-bok

Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om budskapet om att en ny kris har uppstått. Kriserna kan utlösas av hur olyckor och naturkatastrofer hanteras av ansvariga aktörer. De kan också utlösas av hur organisationer fattar beslut och hanterar moraliska och etiska frågor. Under osäkra och hotfulla förhållanden ställs krav på snabba beslut och tydlig kommunikation. Därmed har förmågan att kommunicera effektivt blivit allt viktigare för myndigheter, företag och andra organisationer.

Boken riktar sig till såväl ledare och (kris)kommunikatörer som studenter i ämnen som behandlar risker, kriser och kommunikation.

paper-airplane
Skickas direkt via e-post
device-tablet E-bok
check Fri frakt!
question-mark-circle
Vanliga frågor & svar
Hur läser jag boken? chevron-down
Boken skickas via e-post direkt efter köpet. Mailet innehåller nerladdningslänkar vilket gör att du kan ladda ner och läsa boken från valfri enhet. Boken behövar läsas med en app för e-böcker (e-pub reader). Exempel på detta är Adobe digital editons som kan laddas ner gratis här: https://www.adobe.com/se/solutions/ebook/digital-editions/download.html
När får jag tillgång till boken? chevron-down
Mail innehållandes nerladdningslänkar skickas direkt efter genomfört köp. Om e-postmeddelandet inte syns, kontrollera gärna din skräppost.

Alternativa produkter

Mer information:

Isbn 9789147107599
Förlag Liber
Utgivningsdatum 13 juni 2012
Typ E-bok
Format Epub med vattenmärkning
Språk Svenska