sökträffar artiklar
Filter
Pris
-
x
Checkout using your account
This form is protected by reCAPTCHA - the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Checkout as a new customer
Genom att skapa ett konto får du dessa fördelar:
Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om budskapet om att en ny kris har uppstått. Kriserna kan utlösas av hur olyckor och naturkatastrofer hanteras av ansvariga aktörer. De kan också utlösas av hur organisationer fattar beslut och hanterar moraliska och etiska frågor. Under osäkra och hotfulla förhållanden ställs krav på snabba beslut och tydlig kommunikation. Därmed har förmågan att kommunicera effektivt blivit allt viktigare för myndigheter, företag och andra organisationer.
Boken riktar sig till såväl ledare och (kris)kommunikatörer som studenter i ämnen som behandlar risker, kriser och kommunikation.
Isbn | 9789147107599 |
---|---|
Förlag | Liber |
Utgivningsdatum | 13 juni 2012 |
Typ | E-bok |
Format | Epub med vattenmärkning |
Språk | Svenska |