10,00 kr - 798,00 kr
798,00 kr
10,00 kr

844 produkter

844 produkter

Här har vi samlat alla e-böcker inom ekonomi & marknadsföring. E-böcker du kan ta med överallt och läsa i mobil & på surfplattan. Hitta din läsupplevelse idag!

E-böcker - Ekonomi & marknadsföring

Laddar ...
Visa som Rutnät Lista

Sortering

Stigande ordning Fallande ordning
  1. Höga kostnader och låg patientnytta: Att utvärdera insatser i hälso- och sjukvård, E-bok
    Höga kostnader och låg patientnytta: Att utvärdera insatser i hälso- och sjukvård, E-bok
    E-bok
    28,97 kr
    Hälso- och sjukvårdens kostnader ökar i snabb takt. Den åldrande befolkningen tillsammans med den medicintekniska utvecklingen talar för en fortsatt kostnadsökning. För att klara finansieringen av framtidens vård kommer därför prioriteringsfrågor att vara centrala. I rapporten undersöks dagens processer för prioritering i hälso- och sjukvården. Är de tillräckliga för att säkerställa att de nya läkemedel, de kirurgiska ingrepp och den medicinteknik som införs ger verklig patientnytta till en rimlig kostnad? I rapporten ges flera exempel på insatser i vården som tar väsentliga resurser i anspråk trots att det saknas underlag som visar att de har verklig patientnytta. Författaren lämnar även rekommendationer om hur processerna för prioritering kan stärkas och hur hälso- och sjukvården kan utvecklas som kunskapsorganisation. Rapporten är en del i SNS forskningsprojekt Vårdens och äldreomsorgens organisering och finansiering. Läs mer
  2. Make it work : en guide till fungerande relationer, E-bok
    Make it work : en guide till fungerande relationer, E-bok
    E-bok
    174,00 kr

    MAKE IT WORK!

    Alla hamnar vi någon gång i en situation där vi ska försöka komma överens med människor som inte är som vi. Tyvärr tolkar vi ofta andras beteende utifrån hur vi själva skulle ha gjort och allt som avviker från vårt eget sätt blir alltså fel. Hur mycket bättre hade det inte varit om vi istället kunde se vem vi har framför oss – och vad den personen allra helst vill ha av oss?

    Make it work handlar om hur du kan få dina viktigaste relationer i livet att fungera, de med din partner, dina barn, dina vänner och arbetskamrater. Om hur alla kan lära sig att utnyttja kraften i våra olikheter. Det är en enkel, underhållande och praktisk guide till hur man blir bättre på att acceptera att andra människor inte alltid är som du, hur man undviker de vanligaste krockarna och hittar sätt att mötas på.


    Annika R Malmberg är en av Sveriges främsta föreläsare inom samarbete och kommunikation. Hennes arbete är förankrat i den pedagogiska modell med fyra färger som ofta används för att beskriva människors olikheter.

    Läs mer
  3. Att leda förändring : en enkel metod som fungerar i praktiken, E-bok
    Att leda förändring : en enkel metod som fungerar i praktiken, E-bok
    E-bok
    275,50 kr

    VI LEVER I EN FANTASTISK TID. En möjligheternas tid. Teknikutvecklingen förändrar just nu vårt samhälle i en omfattning som inte upplevts sedan den industriella revolutionen på 1800-talet.

    När samhället genomgår stora förändringar i snabb takt behöver de individer och företag som verkar i det också förändras. Men förändringsarbete är svårt för de allra flesta av oss.

    Denna bok ger dig kunskap och verktyg för att driva förändringsarbete på ett effektivt och framgångsrikt sätt. Grunden är en metod med 5 steg samt ett agilt angreppssätt som författarna utvecklat under många års arbete med förändring. I boken varvas genomgången av metoden med konkreta exempel samt sektioner med frågor och svar. Med ett fokus på vad som fungerar i praktiken hjälper den dig att skapa resultat som gör skillnad.

     

    Johan Maxe har arbetat fokuserat med förändring i mer än 20 år. Han har en bakgrund som marknadschef på företag som If, Svenska Dagbladet, Arvid Nordquist (Classic kaffe) och Kronans Apotek.

    Johan Birath har arbetat med förändring och utveckling i mer än 20 år och genomfört stora förändringsprojekt som VD för Ticketmaster (f d Ticnet) och Drama Queen Communications. Han har även en bakgrund som försäljningschef på företag som JCDecaux, Svenska Dagbladet och International Data Group.

     

    ”En handfast måstebok för alla chefer och ledare!”

    THOMAS EK

    GRUNDARE OBH NORDICA

    EY ENTREPRENEUR OF THE YEAR

    Läs mer
  4. Goodwill Företagsekonomi 1, E-bok
    Goodwill Företagsekonomi 1, E-bok
    E-bok
    287,10 kr
    Boken behandlar grundläggande kunskaper i ämnet företagsekonomi med ett innehåll som anknyter till ungdomars verklighet idag. Faktaboken med tillhörande övningsbok bildar en enhet som gör det enkelt både för lärare och elever att nå målen i kursen.

    Goodwillböckerna består av block, som i sin tur är indelade i kapitel. I kapitlen finns ytterligare vardagliga och verkliga exempel som eleven lätt kan relatera till. Faktatexterna är väl strukturerade och överskådliga modeller och diagram samt bilder ger sammanhang.
    Läs mer
  5. Miten työskentelen fiksummin, en kovemmin, E-bok
    Miten työskentelen fiksummin, en kovemmin, E-bok
    E-bok
    71,05 kr
    Jos työn tekeminen tuntuu suorittamiselta, tarvitaan lisää luovuutta ja kohtuutta. Suomalaisia on kutsuttu Euroopan Unionin kiireisimmäksi kansaksi, mutta esimiehen tehtävänä on rohkaista työyhteisön jäseniä kasvamaan uusiin mittoihin inhimillisin keinoin. Kiire koskettaa lähes kaikkia työyhteisön jäseniä, mutta esimies voi lisätä työkulttuurin viihtyisyyttä ja auttaa löytämään uusia menestymisen mahdollisuuksia. Kyse ei ole siitä, että olemme nopeita, vaan siitä, millaisen jäljen me jätämme maailmaan.


    Anja Kulovesi on helsinkiläinen tietokirjailija, hyvinvointialan yrittäjä ja suosittu seminaaripuhuja, joka asuu osa-aikaisesti Nizzassa. Kulovesi on luonut Kiireenkesytys-konseptin, jonka tavoitteena on auttaa ihmisiä löytämään tasapaino hyvän arjen ja hyvän työelämän välillä. Kulovesi on naimisissa ja hänellä on kaksi aikuista lasta ensimmäisestä avioliitostaan. Hänen teostensa pääaiheita ovat hyvinvointi, kehittyminen, markkinointi ja työn tulevaisuus.
    Läs mer
  6. Outliers: 10 000-timmarsregeln och andra framgångsfaktorer, E-bok
    Outliers: 10 000-timmarsregeln och andra framgångsfaktorer, E-bok
    E-bok
    65,25 kr

    Vad har Bill Gates och Beatles gemensamt? Varför är asiatiska barn så duktiga i matematik? Kan man verkligen bli bra på vad som helst med 10 000-timmars träning? Med andra ord: Vad står bakom exceptionell framgång – medfödd talang eller hård och målmedveten träning?

    Få böcker som getts ut på denna sida millennieskiftet haft en sådan genomslagskraft som Malcolm Gladwells »Outliers«. Med sin patenterade mix av psykologisk forskning, underhållande berättelser och häpnadsväckande statistik har Malcolm Gladwell omdefinierat vår syn på framgång – och hur man når den.

    »Outliers« ser bortom de klassiska förklaringarna bakom framgång – som ambition och intelligens – och söker istället svaren i historien, detaljerna och omgivningen.

    »Det är en exceptionell förmåga att ta strypgrepp på tidsandan och vrida om som gör Malcolm Gladwell till en stor författare.«
    —Dagens Nyheter

    »Det har sagts att det som Malcolm Gladwell tänker i dag, det tänker vi andra i morgon.«
    —Sydsvenskan

    »Redan efter två kapitel har man lärt sig något som sätter nytt ljus på tillvaron. Alla som blir verkligt bra på något har en sak gemensamt: de har alla lagt ned minst 10 000 timmar.«
    —Jan Gradvall

    »Outliers är en fängslande bok med ett viktigt budskap: genom att förstå vad som gör människor framgångsrika borde vi kunna ännu fler framgångsrika (och lyckliga) människor.«
    —The Economist

    Läs mer
  7. Freakonomics: En vildsint ekonom förklarar det moderna livets gåtor, E-bok
    Freakonomics: En vildsint ekonom förklarar det moderna livets gåtor, E-bok
    E-bok
    29,00 kr

    Missa inte nya boken från Levitt och Dubner – Tänk som ett freak. I butik september 2014.

    Vad är farligast, en revolver eller en swimmingpool? Vad har skollärare och sumobrottare gemensamt? Varför bor knarklangare fortfarande hemma hos sina mammor?

    Det här kanske inte låter som typiska frågor som en ekonom eller journalist ställer sig. Men Steven D. Levitt är ingen typisk ekonom. Och Stephen J. Dubner är ingen vanlig journalist. Tillsammans är de hjärnorna bakom Freakonomics – och allt började med den här boken.

    Freakonomics har sålt i sex miljoner exemplar världen över, blivit en prisbelönt dokumentärfilm och en podcast med fem miljoner lyssnare varje månad. Levitt och Dubner har visat att världen alltid är intressantare än vi tror; allt som krävs är att vi ställer de rätta frågorna.

    »Chicagoekonomen Steven D. Levitt använder siffror och tabeller ungefär som Janne Josefsson använder mikrofon och kamera.«
    —Jan Gradvall

    »Om Indiana Jones var en ekonom skulle han vara Steven Levitt … Att kritisera Freakonomics skulle vara som att kritisera glass med varm kolasås.«
    —Wall Steet Journal 

    »En bok som faktiskt får en att se på omvärlden på ett nytt sätt.«
    —Sydsvenskan

    »Steven Levitt är den mest intressanta tänkaren i USA … Förbered dig på att bli bländad.«
    —Malcolm Gladwell

    Läs mer
  8. The Tyranny of Metaphors: Pathways to Freedom, E-bok
    The Tyranny of Metaphors: Pathways to Freedom, E-bok
    E-bok
    97,32 kr
    Metaphores are all around, but what do they really mean? This book will encourage you to think about them critically.

    A metaphor can say more than a thousand words. It is a blessing for us – but it can also be a curse. It helps us put into words remarkable phenomena, such as ‘black holes’. Yet it can also obscure our view, throw up smokescreens and extinguish the light of thought ...

    Metaphors flourish in the workplaces of organisations. But what do all these words mean, and whom should one believe? Is it really the market that sets market-rate pay? (Or should the most fun jobs pay less?) And what does the hunt for cutting-edge competence mean exactly? Do truly sick organisations exist and, if so, can they be treated with pills or is surgery in the form of outsourcing the only cure?

    Östen Ohlsson and Björn Rombach encourage us to look for a metaphor and then to look beyond and around it. They want us to engage in free and conscious thought. By way of help, they present us with a toolset.

    The book is a provocative challenge to engage in critical analysis, rather than an attempt at persuasion.


    Östen Ohlsson is Professor of Management at the University of Gothenburg, Sweden. His research has largely dealt with how reforms and new management concepts are converted into development activities in large organizations. In the past decade, his interest has shifted towards a general criticism of the management discourse.

    Björn Rombach is Professor and Head of the School of Public Administration, University of Gothenburg, Sweden. He has conducted research on management accounting, leadership and organization mainly in the public sector and published numerous books and articles.


    Läs mer
  9. Leading Self: Leading for Social Responsibility and Sustainable Development, E-bok
    Leading Self: Leading for Social Responsibility and Sustainable Development, E-bok
    E-bok
    48,17 kr
    Leading Self is about inner leadership and how all of us contribute in the leading process. The book demonstrates how current knowledge of human functioning can be applied in the leading of teams and organizations. A primary purpose is to inspire leaders and collaborators in their professional and personal development. Läs mer
  10. Bonushandbok, E-bok
    Bonushandbok, E-bok
    E-bok
    72,50 kr

    BONUSHANDBOKEN – en sammanfattning av bonusmöjligheter i olika företag

    Varför ska vi ge belöningar?

    Vad ska vi belöna – och vem?

    Och inte minst HUR belönar vi?

    Är det bättre att satsa på inre belöningar som beröm och egen utveckling, eller är det pengar som alltid gäller?

    Är det vinstdelning som är lösningen?

    Är det en individ som ska belönas eller är det bättre att belöna en grupp?

    Det och en del andra frågor försöker BonusHandboken besvara.

    Boken ger konkreta exempel. Gör så här.

    Det här är ingen lärobok i psykologi – enbart en handbok.

    Bo Jäghult är utexaminerad från Handelshögskolan i Stockholm och har arbetat som managementkonsult i nästan hela sitt yrkesverksamma liv. Hans konsultgärning har inneburit uppdrag i ett stort antal länder i såväl Europa, Nord- och Sydamerika som Asien. Bonus och belöningsfrågor har ofta varit uppe till diskussioner i samband med ledningsfrågor i de olika företagen.

    Läs mer
  11. Jobbet är ditt! - En praktisk jobbsökarguide, E-bok
    Jobbet är ditt! - En praktisk jobbsökarguide, E-bok
    E-bok
    159,50 kr

    Vad är skillnaden som gör skillnaden när det gäller att lyckas i jobbsökandet? Vad behöver du göra för att bli den som alla arbetsgivare vill ha? Du behöver förstå hur den som anställer tänker, vara dig själv och vara tydlig. Det är nyckeln till framgång. I JOBBET ÄR DITT går vi steg för steg igenom hur du lyckas bli den som inte bara kommer på en intervju, utan också är den som får jobbet! Du får konkreta tips och verktyg för att söka jobb på rätt sätt, så du inte slösar din eller arbetsgivarnas tid.


    Om författaren:
    Marcus har själv erfarenhet av att gång på gång misslyckas i jobbsökandet. Han har gjort alla misstag som finns. Det tog 100 ansökningar och 99 nej för att lyckas få det första jobbet. Väl där blev han snabbt chef och fick helt plötsligt sitta på andra sidan bordet. Nu var det han som skulle välja ut vilka som anställdes och vilka som hamnade i papperskorgen. Där och då började han förstå vad skillnaden som gör skillnaden är. Med studier inom direktmarknadsföring, NLP och presentationsteknik har han utvecklat konkreta steg för hur du lyckas på arbetsmarknaden. Han har de senaste åtta åren använt de kunskaperna för att hjälpa hundratals arbetssökande att komma in på arbetsmarknaden. Han har gått från att få 99 nej, till att bli erbjuden fem jobb inom loppet av två veckor. Idag driver han eget företag som föreläsare, författare och konsult med främsta inriktning på hur vi blir lyckligare, men också hur du lyckas i ditt jobbsökande.

    Läs mer
  12. En svensk strategi för bioekonomi?, E-bok
    En svensk strategi för bioekonomi?, E-bok
    E-bok
    94,25 kr

    Intresset för bioekonomi ökar och det finns en för­ väntan om en uttalad svensk strategi för bio­ekonomi. Men vad innebär bioekonomi i praktiken och hur kan en strategi utformas?

    I den här boken ger Nils Hannerz, forsknings- och innovationschef på IKEM med många års erfarenhet av att jobba med bioekonomi, sin introduktion till ämnet. Med hjälp av vardagliga exempel som Coca Cola-flaskan och skidpjäxor förklarar han vad en bio­ ekonomi innebär i praktiken. Samtidigt skissar han på hur olika strategier för en bioekonomi kan se ut.

    Materialet till boken kommer i stor utsträckning från hans blogg bioekonomi.se och vänder sig till poli­ tiker, tjänstemän och samhällsintresserade som vill veta mer om hur en ökad bioekonomisk aktivitet i Sverige kan uppnås.

    Läs mer
  13. Sveriges mäktigaste familjer – Företagen, människorna, pengarna, E-bok
    Sveriges mäktigaste familjer – Företagen, människorna, pengarna, E-bok
    E-bok
    43,50 kr
    I Sveriges mäktigaste familjer möter vi miljardärerna som spelar i en egen division i svenskt näringsliv. Många av dem har utvecklat globala företag och skapat förmögenheter som ger makt och inflytande i det svenska samhället. I femton berättelser om företagen, människorna och pengarna får vi se hur det gick till när landets största förmögenheter växte fram.
    Här möter vi familjeföretagen som har gjort skillnad och skapat stora värden: modehandlarna Persson som gjorde H&M till ett globalt modevarumärke, lågprisjägarna Kamprad som möblerade hem i hela världen och innovatörerna Rausing som vände upp och ner på livsmedelsindustrin med en pyramidformad mjölkförpackning.
    Bland Sveriges mäktigaste familjer märks även skeppsredarna Olsson i Stenasfären, oljebaronerna Lundin och pionjärerna Stenbeck. Här möter vi också några verkliga doldisar, redardrottningen Ane Uggla och äventyraren Frederik Paulsen.
    Framgångshistorierna kantas av kriser, konflikter och motstånd. Det är engagerande och inspirerande berättelser om företagsbyggande och en guldkantad tillvaro, som också skildrar livets skuggsidor och drömmar om revansch.
    Författaren Anders Ström gör upp med några myter om ägande och resonerar kring Sveriges mäktigaste familjers betydelse för landet och svenskarna. Han reflekterar också över aktivt ägande, långsiktighet, arv, personliga drivkrafter, skatt, filantropi och de skilda världar vi lever i. I boken möter vi dessutom maktens söner och döttrar och de rika familjerna som försvann.

    ANDERS STRÖM är författare och skribent med fokus på människor, ekonomi och investeringar. För Nordens största aktie- och fondmagasin, Aktiespararen, har han porträtterat många näringslivsprofiler - från Niklas Zennström till Donald Trump. På Lind & Co har han tidigare utkommit med Investeringsboken - Din guide till ekonomiskt oberoende.
    Läs mer
  14. Vem lagade Adam Smiths middag?, E-bok
    Vem lagade Adam Smiths middag?, E-bok
    E-bok
    29,00 kr
    HUR FÅR DU DIN MIDDAG? lyder ekonomins grundläggande fråga. Det är i själva verket en ytterst komplicerad fråga. Nationalekonomins fader Adam Smith skrev att slaktaren, bagaren och bryggaren tillverkar sina produkter, inte för att de är snälla utan eftersom de tjänar på det. Det är egenintresset som ställer middagen på bordet åt oss, skrev Adam Smith. Men han glömde att det i själva verket var hans mamma som ställde fram den åt honom varje kväll.

    KATRINE MARÇAL är författare och skribent i Dagens Nyheter.
    Läs mer
  15. How to create high profitability - The four foundations of profitability, E-bok
    How to create high profitability - The four foundations of profitability, E-bok
    E-bok
    174,00 kr

    “Profitability development” could just as well be the title of this book. It takes a completely new perspective on economics, focusing on how the four foundations of profitability can be utilized to increase the profitability in a company. The primary advantage of the model introduced is its simplicity, making it easy to involve everyone in the company when using it. This is important since the author has a profound conviction, based on decades in management, that the most important factor for creating success is to involve your entire staff. To do so, you need to be able to discuss complicated economic terminology (like leverage, NPV, WACC etc.) in a simple way. The book provides that simplicity and it contains plenty of practical, real life examples of how significantly increased profitability can be achieved with simple measures. This is explained with reference to different industries where the model has been used. In today’s business with global competition, it is high time for a new profession, “profitability developers”, to replace business developers. This book offers all the tools necessary to succeed in that profession. 

      

    INGEMAR FREDRIKSSON has 30+ years’ experience in top management, business development, profitability development and marketing. He has worked with plenty of SMEs in different industries and also with Fnatic, IKEA, Invest Sweden, Miss Sweden and the Swedish government. He has also been vice chairman of The Swedish Federation of Business Owners. Since a few years back, he lives and works in the UAE. All four books by Ingemar Fredriksson, in their original Swedish edition, have featured on top lists together with names like Steve Jobs, Daniel Kahneman, Thomas Piketty, Sun Tzu and even the Fifty shades-series. Search on YouTube for “Ingemar Fredriksson’s books – Bestsellers for 15 years!” for a full video of random list positions over the years.

     

    Läs mer
  16. Framgångsrik Konsult - guiden till att lyckas, E-bok
    Framgångsrik Konsult - guiden till att lyckas, E-bok
    E-bok
    145,00 kr

    Hur blir man en framgångsrik konsult?

    Det har blivit allt vanligare med konsulter - en trend som verkar hålla i sig. Men varför väljer man att bli konsult och hur når man framgång?

    Detta är den självklara handboken för dig som funderar på att bli konsult eller redan är det. Boken är fulla av tips och tänkvärdheter, övningar och exempel. Här beskrivs och diskuteras olika typer av konsulter, för- och nackdelar med att vara konsult, vilka krav som ställs från kunder och omvärld samt hur man marknadsför sitt företag och inspirerar sig själv.

    Lär dig skriva anpassade konsultprofiler och CV samt säkerställ att ditt digitala varumärke speglar ditt egna erbjudande som konsult eller giggare. 

    Marianne Olsson presenterar även en lista över framgångsfaktorer som beskriver vilka egenskaper och kompetenser som behövs för att lyckas som konsult. Här går hon igenom och diskuterar hur man uppnår dem. Hon ger också verktygen för att utvärdera sig själv och sitt företag.

    Sagt om boken

    Det finns mycket nyttigt att inspireras av, för egen del listade jag genomförda uppdrag i ett utskick till mina kunder, efter att ha läst boken. - Stefan Engeseth, författare till Detective Marketing 

    Konsultboken bjuder på rikligt med konkreta tips, plats för egen strukturerad reflektion och en härlig mix av olika, spännande erfarenheter. Med andra ord en bok fylld av en stor mängd nyttigheter – även för en luttrad konsult. - Marie Hallander Larsson, tidigare vd för konsultföretaget Empower. Idag HR Direktör för Akademiska Hus.

    En bra bok som vänder sig till nya och juniora konsulter i branschen. Ett utmärkt hjälpmedel för att få förståelse om konsultrollen. - Bert-Ola Bångman, VD & kundansvarig inom Sigma-koncernen

    En bra bok om hur man gör affärer i konsultbranschen. Ett praktiskt verktyg i konsultens vardag, både avseende den egna utvecklingen och företagets. - Anna C. Belfrage, tidigare Senior Advisor, Kreab Gavin Anderson & idag New Zealand Honorary Consul, Sweden.

    Om författaren

    Marianne Olsson har varvat konsultrollen med jobb som marknads- och kommunikationschef i flera börsbolag. Hon är managementkonsulten som brinner för kommunikation och möten. Med "Konsultboken" vill Marianne uppmuntra alla konsulter att ständigt våga utveckla sig och bli bättre och mer medvetna i sin konsultroll. Hon har tidigare gett ut "Framgångsrik Konsult”, Gig-ekonomi för företag, Moderatorns guide till lyckades möten och events samt är medförfattare till Smart PR-serien. Hon har under en rad år föreläst om konsulternas framgångsfaktorer och hållit workshops för att främja intern utveckling i konsultföretag och andra organisationer som vill ta till sig tänket kring gig-ekonomin för att svara upp mot utmaningar och fånga möjligheter inom kompetensförsörjning och digitalisering.

    Läs mer
  17. Smart PR för startups, E-bok
    Smart PR för startups, E-bok
    E-bok
    145,00 kr

    Den här boken är skriven för dig som grundat eller jobbar på en startup och vill hitta sätt att kommunicera om verksamheten och stärka ert varumärke mot era målgrupper på ett framgångsrikt sätt. Att skapa synlighet för er startup är ett sätt att skapa ökad kännedom och underlättar för att ni ska kunna sälja era tjänster eller produkter på ett effektivt sätt. Att ha ett starkt varumärke är ett sätt att skapa förtroende och samtidigt vinna kunder och investerare. Ju högre mål ni har, desto mer synlighet och starkare varumärke behöver ni. Kommunikationsbruset har aldrig varit större än nu och då gäller det att jobba strukturerat för att nå ut. 

    Tanken är att boken ska fungera som ett stöd till dig som vill lära dig mer om de möjligheter som finns i det nya medielandskapet. Den kommer att öka din förståelse för vad som krävs för att lyckas bli en framgångsrik kommunikatör och samtidigt göra dig till en bättre beställare av PR- och kommunikationstjänster.


    Sagt om boken

    Rekommenderar alla som vill få en förståelse för hur man kan arbeta med PR för att skapa affärsresultat att läsa denna bok. Boken bjuder på matnyttiga och handfasta tips som snabbt kan implementeras i det dagliga arbetet! - Katarina Nilsson, CMO på &frankly

    Som marknadsförare så är det riktigt intressant att få både strategi och taktik inom PR förklarat på ett enkelt sätt. Författarna har dessutom lyckats hitta intressanta exempel på startups som lyckats väl med PR som ger sina bästa tips. Riktigt bra. - Tony Hammarlund, Digital marknadsförare Minna Technologies och podcaster

    Som startup behöver du en strategi samt kunskap om hur du når ut till marknaden med ditt budskap. Med Smart PR för startups får du konkreta tips på hur du ska lyckas! - Mattias Loxi, driver Konsultpodden och är marknadschef på Cinode

    Boken går tydligt igenom de steg man behöver följa för att på ett så enkelt och grundligt sätt som möjligt komma igång med sin PR som är avgörande för att skapa tillit och vinna affärer, särskilt för startups inom B2B-segmentet. Inom B2B är tillit, förtroende och besitta en expertroll A & O, något Karin Bäcklund förstår och förenklar i den här boken för novisa såväl som erfarna läsare. Karin är en av de mest erfarna PR-strategerna jag någonsin fått äran att arbeta med. På väldigt kort tid lyckades hon under den tiden vi arbetade tillsammans få levererat väldigt mycket i form av publiceringar i media och inte minst ett flera minuter långt framträdande som expertroll i självaste nyhetsmorgon med 800.000 tittare.
    Jag avslutar de här orden med ett citat som, om än något uttjänt, gör sig rättvisa för den här boken: "Complexity is the enemy of execution". Boken kommer, om du tar till dig av den och dess enkla ramverk, hjälpa dig att utföra och få saker att hända snarare än mosa i dig massor av invecklade strategier och metoder. - Alexander Gradin, grundare Beatly


    SMART PR-böckerna ger tips och råd för att lyckas nå igenom bruset

    Böckerna i SMART PR-serieninnehåller handfasta tips, råd och verktyg för hur man jobbar framgångsrikt med PR och kommunikation i egna kanaler. Boken fokuserar på PR eftersom det är ett kostnadseffektivt och trovärdigt sätt att nå ut till en bred publik, men berör också kommunikation i egna kanaler eftersom det är nära kopplat till PR. Mer om böckerna finns att läsa påwww.smartpr.se 


    Om författarna

    Böckerna är skrivna av PR- och kommunikationsexperten Karin Bäcklund och konsultexperten och förläggaren Marianne Olsson. Mer om författarna finns på www.notjustcake.se och www.konsultboken.se. Mer om förlaget: www.konsultbokenpublishing.se.
    Läs mer
  18. Tändvätska : konsten att brinna utan att brinna upp, E-bok
    Tändvätska : konsten att brinna utan att brinna upp, E-bok
    E-bok
    203,00 kr
    »Annika R Malmberg Hamilton levererar 240 sidor med tändvätska som får även den suraste att tända till. För många blir den garanterat en nytändning!« Sven Hagströmer, entreprenör och finansman

    Vissa behöver bara några stänk, andra kan behöva dunka på rätt bra för att elden ska ta fart. Men någon form av tändvätska i livet behöver vi alla.

    Idag talas mycket om att vi borde varva ner och ta det lugnt, men sanningen är den att vi många gånger borde göra precis tvärtom. En avsaknad av meningsfulla utmaningar och tuffa ansträngningar är långt värre för oss än de där tillfällena då antalet bollar i luften råkat bli för många. I form av konkreta och användbara råd ger Annika R Malmberg Hamilton oss allt det bränsle vi behöver för att söka upp och ta oss an utmaningar såväl på jobbet som privat. Vi får lära oss hur man säljer in idéer, hanterar avundsjuka, varför framgång föder framgång, hur framgångsrika team fungerar och mycket, mycket annat.

    Och kom ihåg: framgång handlar inte bara om pengar eller den respekt man vunnit hos andra, utan främst om ditt eget välbefinnande. Makten att definiera framgången ligger alltid hos dig själv och sen skadar det inte att ha roligt längs vägen.

    ***

    Annika R Malmberg Hamilton kallar sig framgångsexpert och har genom åren inspirerat och tränat tusentals människor ledningsgrupper, olika sorters team och säljare till framgång, personlig utveckling och förbättrade resultat. Efter över 25 år som utbildare och föreläsare räknas hon som en av Sveriges mest uppskattade och rutinerade talare.
    Läs mer
  19. Sveriges bästa verksamheter, E-bok
    Sveriges bästa verksamheter, E-bok
    E-bok
    174,00 kr
    Vad kännetecknar Sveriges bästa verksamheter? Hur lyckas de bästa verksamheterna ha nöjda kunder, nöjda medarbetare, och samtidigt nå fantastiska resultat?

    I boken Sveriges bästa verksamheter avkodas dessa organisationer genom tjugo års forskning. Ett antal principer och arbetssätt visar sig ligga bakom riktigt framgångsrika verksamheter, oavsett typ av verksamhet.

    Många verksamheter är inte så bra som de skulle kunna vara. Men vi kan göra dem bättre. Den här boken beskriver hur det kan gå till.

    Baserat på ett gediget och unikt fundament av erfarenhet och forskning ger boken tydliga svar på vad som kännetecknar Sveriges bästa verksamheter. Det är som att läsa Good to Great i en svensk kontext. Boken ger tydliga exempel från några av Sveriges finaste företag och från flera branscher. Modellen med de fem principerna visar tydlig riktning för de företag som lägger ut på resan med mål att bli ett av Sveriges bästa.

    Dag Kroslid, VD, NorDan AB

    Det är sällan man läser en bok som innehåller så mycket fakta och kunskap i ämnet. Det märks att Henrik Eriksson har egen erfarenhet från det som beskrivs i boken. Jag tycker att denna bok ger många konkreta och tydliga råd för hur man kan lyckas med sitt utvecklingsarbete. Jag har själv svårt för alla nya managementteorier som skall frälsa oss chefer och blir glad när det beskrivs att det är ganska entydigt om vad som måste vara på plats för att man skall lyckas. Jag fick själv med mig många tankar och idéer. Jag kommer läsa boken igen.

    Tomas Fellbrandt, Kommundirektör, Skövde Kommun

    Boken beskriver på ett mycket träffande sätt både fällorna som verksamheter ofta går i, men också de stora genombrotten som kan uppnås med ett tydligt varför och genom ständiga förbättringar. Boken är svår att lägga i från sig när man väl har börjat läsa. Här finns mycket inspiration för dig som vill göra verksamheter bättre.

    Katarina Lindström, President Global Operations, Munters

     

    Enkla konkreta råd för alla som vill arbeta med att förbättra sin verksamhet. Boken beskriver på ett befriande sätt långt från alla olika begrepp och managementteorier hur man konkret har lyckats med bestående förbättringar genom att arbeta med att skapa mesta möjliga värde för dem vi är till för. Utgår från en bred och gedigen forskning samt beskrivna företags/organisationers förbättringsresor vilket gör den praktiskt tillämpningsbar för olika verksamheter. Äntligen en bok som inte handlar om ännu en ny förbättringsteori med nya namn och begrepp utan istället fokuserar på vad som har fungerat i praktiken och sammanställt detta.

    Ann Söderström, Hälso- och sjukvårdsdirektör, Västra Götalandsregionen

     

    Jag har länge haft en övertygelse att företag har en avgörande roll i att göra världen bättre. Vi är nu mitt uppe i en omställning där syftet med företagande går från att vara vinst- till behovs- och syftesdrivet. En personlig övertygelse behöver dock inte alltid vara faktabaserad varför det är spännande och glädjande att se att 20 års forskning av Sveriges bästa verksamheter konstaterar en stark sådan koppling. Dags att lära mer och Sveriges bästa verksamheter känns som ett självklart steg på vägen!

    Stefan Krook, Medgrundare, Kivra


    Henrik Eriksson har på ett enkelt sätt beskrivit de olika principernas betydelse för framgång och vikten av att arbeta med alla principer samtidigt om man vill lyckas. Med flera goda exempel visas att principerna är användbara i alla branscher. Boken ger en bra grund för det roliga arbetet att skapa en hållbar och ständigt utvecklande verksamhet. Alla ledare i Sverige borde läsa boken!

    Lena Lundh, Vice Ordförande, Lean Forum 



    Läs mer
  20. Swedbank - Penningtvätten och lögnerna, E-bok
    Swedbank - Penningtvätten och lögnerna, E-bok
    E-bok
    149,35 kr
    Birgitte Bonnesen gick från hyllad, sommarpratande bankchef till brottsmisstänkt. Hennes fall blev stort precis som Swedbanks.
    Hur kunde en svensk folkrörelsebank bli störst i de baltiska staterna och tvätta blodspengar förskingrade av kriminella och ryska statstjänstemän? Pengar som kan vara stulna från Ukrainas statskassa? Banken misstänks för omfattade ekonomisk brottslighet. Handlade det om berått mod, naivitet eller bristande rutiner?
    Swedbank gick nästan omkull i krisen i början av 1990-talet och var illa ute under finanskrisen 2008 2009. I början av 2019 går banken in i sin tredje stora kris. Hur hamnade man där och vilken roll spelade egentligen Bonnesen?
    Läs mer
Inga fler produkter
produkter per sida