2 produkter

2 produkter

Media och kommunikation

Laddar ...
Visa som Rutnät Lista

Sortering

Stigande ordning Fallande ordning
  1. Journalistik, reklam och information Onlinebok (12 mån)
    Journalistik, reklam och information Onlinebok (12 mån)
    Digitalt läromedel
    239,00 kr
    Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen i kursen Journalistik, reklam och information 1 och 2.

    Utmärkande drag
    - Exempel från verkligheten
    - Kritiskt förhållningssätt
    - Betonar samspelet mellan text och bild
    Journalistik, reklam och information fungerar som en brygga mellan teori och praktik. Boken inleds med ett teoretiskt avsnitt om kommunikation. Därefter behandlas vad som är typiskt för journalistiska texter, informationstexter och reklamtexter. Ett kapitel om lag och rätt avslutar boken.

    Exempel från verkligheten
    Genomgående betonas helhetsperspektivet det vill säga samspelet mellan text och bild. Vidare löper ett kritiskt förhållningssätt till medier som en röd tråd genom boken. Boken är rik på exempel från verkligheten som visar på texter och kampanjer från både privat och offentlig sektor.

    Praktiska uppgifter
    Ett stort antal praktiska uppgifter ger möjlighet att utveckla förmågan till kreativt skapande och kritiskt tänkande.
    Läs mer
  2. Information och kommunikation 1 Fakta och uppgifter Onlinebok (12 mån)
    Information och kommunikation 1 Fakta och uppgifter Onlinebok (12 mån)
    Digitalt läromedel
    239,00 kr
    Information och kommunikation 1 Onlinebok är främst avsedd för kursen med samma namn inom gymnasieskolan. Den kan med fördel även användas i företagsutbildning och av alla som på egen hand vill få grundläggande kunskaper i kommunikation, informationsteknik och administrativa uppgifter. Läromedlet ger en god grundutbildning i skriftlig och muntlig kommunikation. Läs mer
Inga fler produkter
produkter per sida