- Western Grundbok I RegelbokenBok308,00 krWestern Regelboken är Grundbok II till rollspelet Western. Här hittar du regler för allt från rykten till strid, tips och tankar kring hurdu skapar äventyr och intressanta dramatiska personer, ett introduktionsäventyroch mycket annat. Regelboken är en verktygslåda full av möjligheter. Läs merWestern Grundbok II RollpersonenBok308,00 krWestern Rollpersonen är Grundbok I till rollspelet Western. Allt i denna bok handlar om att hjälpa spelarna ta fram huvudpersonerna för de äventyr som väntar. Den som snabbt vill komma igång får 33 Roller att välja mellan, medan alla som vill ha tips och tankar kring hur man skapar intressanta roller med mer djup får massor av verktyg att välja bland. Läs merSlottet DödBok168,00 krSlottet Död är del 7 i den episka sagan om Ensamma Vargen. Denna interaktiva bokserie låter läsaren vara hjälte i berättelsen, fatta alla beslut och utkämpa alla strider (ett spelsystem ingår). Ensamma Vargen-böckerna går att läsa och spela helt fristående från varandra, tack vare introduktionen i början på varje titel. Boken avslutas med bonusäventyret Den Allseende. Läs merFlykt undan MörkretBok168,00 krFlykt undan Mörkret är del 1 i den episka sagan om Ensamma Vargen. Denna interaktiva bokserie låter läsaren vara hjälte i berättelsen, fatta alla beslut och utkämpa alla strider (med hjälp av det spelsystem som ingår). Joe Dever har skapat en modern klassiker som älskas av miljontals läsare över hela världen. Läs merSymbaroum - rollspeletBok366,00 kr
Rollspelet Symbaroum inbjuder till äventyr! Ge er ut i skogsbältet Davokar på jakt efter skatter, kunskaper och berömmelse. Uppsök barbarklanerna för att lära, handla eller plundra deras fyndkamrar. Överlev möten med ärketroll, styggelser och vandöda barbarkungar. Men vad ni än gör: undvik att störa skogarnas djup, för i djupet rister Symbaroums bane i rastlös sömn.
Läs merFehmarns eldarBok189,00 krFehmarns eldar har tagits fram speciellt för rollspelet Ensamma Vargen. Äventyret utspelar sig i samma fantasyvärld (Magnamund) som Joe Devers bokserie Ensamma Vargen. Dessa äventyr har nått över tio miljoner läsare över hela världen. Bokens inlaga är 48 sidor,. Det finns även 6 färdiga hjältar (12 sidor totalt) och 4 sidor med kartor och kort. Läs merEld i bergetBok189,00 krEld i Berget är ett äventyr till rollspelet Western. 6 färdiga rollpersoner ingår, så spelarna kan komma igång och spela direkt. Äventyret går att spela klart på 5 timmar, men för spelgrupper utan tidspress kan speltiden sträckas ut till flera spelkvällar. Inlagan är 20 sidor och det ingår lika många sidor med bilagor - rollpersoner, kartor och kort. Läs merEnsamma Vargen : ett rollspel i Joe Devers MagnamundBok129,00 krEnsamma Vargen är känd för den episka bokserien med soloäventyr, där du spelar denne hjälte under kampen mot Mörkermästarna som hotar världen. I rollspelet Ensamma Vargen hittar du ett rollspel som är snabbt och enkelt att lära sig, och dessutom får ni massor av äventyr att komma igång med. Det är för att du och dina vänner ska kunna börja spela direkt.
Läs merEnligt konstens alla reglerBok132,00 krEnligt konstens alla regler är ett äventyr som tagits fram speciellt för rollspelet Ensamma Vargen. Äventyret utspelar sig i samma fantasyvärld (Magnamund) som Joe Devers bokserie Ensamma Vargen. Dessa soloäventyr har nått över tio miljoner läsare över hela världen. Inlagan till detta äventyr är 20 sidor lång.
Läs merSkräckens länderBok168,00 krSkräckens länder är del 6 i den episka sagan om Ensamma Vargen. Ensamma Vargen är en interaktiv bokserie där du som läsare är hjälten i berättelsen, du fattar alla beslut och utkämpa alla strider (med hjälp av det spelsystem som ingår). Boken innehåller även bonusäventyret Nyckeln till framtiden. Läs merMutant: År noll. Sista motståndetBok198,00 krHan var sin tids mest jagade man. Nu måste du hitta honom. Sista motståndet till Mutant: År Noll är en samling zonsektorer som går att rollspela enskilt eller i ett sammanhängande äventyr som kretsar kring en sällsam artefakt som tycks bära med sig ledtrådar till bortglömd kunskap om den gamla tiden. Läs merNaturhistoriska tankenötter : smarta utmaningar och spännande faktaBok155,00 krDen här boken kommer att ta dig på en svindlande färd genom flera miljarder år. Från jordens födelse och livets uppkomst, till evolutionen av människan och vidare framåt. Uppgifterna kommer att roa hjärnor i olika åldrar. Läs merMensas tuffaste geometriska utmaningar : kluriga tankenötter som utmanar alla hjärtans vinklar och vrårBok129,00 krBöckerna i serien Mensas tuffaste… passar perfekt för alla som vill höja nivån på utmaningarna ytterligare ett steg. Läs merFrankensteins labb : tankenötter, gåtor & mysterierBok205,00 krTankenötterna är inspirerade av Mary Shelleys klassiska roman Frankenstein och du förs med till märkliga sammankomster och dåligt upplysta laboratoriesalar på 1800-talets bakgator. Läs merSherlock Holmes matematik & logik : tankenötter - hjärngympa med över 100 kluriga övningarBok125,00 krÖver 100 kluriga tankenötter, bland annat mattegåtor, syllogismer och klassiska tankeexperiment som kräver skarpsinnighet och ett rörligt intellekt! Läs merBöcker om spel
Associationerna till ordet spel kan variera utifrån vilken generation man tillhör. För dem som växer upp i dagens samhälle handlar spel oftast om spel i telefoner eller på datorn. Men riktar man frågan till den lite äldre generationen så är sannolikheten stor att svaret blir sällskapsspel eller att kanske spela på lotto. Alla svar är förstås rätt för sin tid även om utvecklingen idag styr mot spel inom den tekniska världen. Det gör också att man kan hitta spännande böcker inom den här kategorin för den som gillar de spel som finns i dagens spelutbud och för dem som till och med har kommit så långt att de vill lära sig mer om hur man designar egna spel på datorn. För den äldre generationen som kanske har spelsugna barnbarn så hittar man spännande presenter i den här kategorin.
Spel innebär också i högsta grad spel om pengar. Vi spelar på trav, sport och lotto. Lär dig mer om den svenska spelbranschens historia och hur det kom sig att många flyttade till Malta och startade spelföretag. "Den moderna svenska spelbranschen" av Karin Jansson Myhr, Dennis Avorin pionjärföretagen och drev branschens utveckling.
Ett spel är för många förknippat med underhållning och lek. För många framförallt yngre kan spel vara ett utmärkt sätt att lära sig, att använda spel som ett pedagogiskt instrument. Ett exempel är boken "Spelprogrammering med CDX och OpenGL" av Mikael Bondestam och Johan Isaksson. En bok som kan användas som kurslitteratur på gymnasiet om att programmera spel på ett roligt sätt.
Barn och ungdomar lär sig oerhört snabbt och hänger med i den tekniska utvecklingen på ett sätt som vuxna inte alltid hinner med. Behöver du lite hjälp på vägen för att förstå dig på dina barns tv- och datorspel och hur du som förälder ska förhålla dig till dina barns spelande. Som tur är så finns det en praktisk handbok inom ämnet: "En bok om spel - guidad tur i tv- och datorspelens värld" av Martin Lindell, Lars Hallström.
Snabba leveranser| Snabb kundservice