- Stora korsordsboken 15Bok137,00 kr
Korsordsboken som är perfekt för dig som vill ha lättsamma, underhållande och omväxlande korsord, bildkryss, krypton, sudokun, ordlekar och annan hjärngympa i en och samma bok! Här finns utmaningar av olika svårighetsgrad för alla åldrar och smaker.
”Stora korsordsboken 15” är framtagen av Tankesport, som är Sveriges ledande korsordsförlag.
Läs mer1000 years of fun and gamesBok216,00 krIn the book 1000 YEARS OF FUN AND GAMES we present a variety of games, drawn from historical sources ranging from the Viking Age to the 20th century. There is an abundance of old traditional games and sports, nowadays mostly forgotten, and we would like to spread the knowledge of these crazy, fun and tough games that so amused our forefathers. Läs merSudoku : 200 nya utmaningarBok67,00 krHär finner du en mängd utmanande sudokupussel - allt från lättlösta varianter till sådana som är riktigt knepiga. Gå direkt på den svårighetsnivå som passar dagsformen bäst, eller öva upp dina färdigheter gradvis genom att börja från början. Boken innehåller 200 pussel, facit samt en inledande text med instruktioner och tips. Läs merMonsterkodexBok336,00 krSymbaroums Monsterkodex gör davokarregionens bosättningar, skogar och dalgångar farligare och mer förunderliga än någonsin förr! Mellan dessa pärmar trängs ett hundratal varelser, monster och styggelser vissa välkända, andra bara omtalade i sagor och legender; vissa ostoppbart hungrande, andra möjliga att förhandla med. Läs merWestern Grundbok I RegelbokenBok308,00 krWestern Regelboken är Grundbok II till rollspelet Western. Här hittar du regler för allt från rykten till strid, tips och tankar kring hurdu skapar äventyr och intressanta dramatiska personer, ett introduktionsäventyroch mycket annat. Regelboken är en verktygslåda full av möjligheter. Läs merGatlopp genom bergenBok189,00 krGatlopp genom bergen är den andra delen i bokserien om Cal Phoenix (som är titelns Freeway Warrior). Bokserien består av interaktiva böcker, även kallade soloäventyr. Boken utspelar sig i en nära framtid, efter atomvintern. En grupp överlevare försöker ta sig från Texas till Kalifornien. På skyddsomslagets insida finns en karta i fyrfärg. Läs merWestern Paket Grundbok I & IIBok538,00 krWestern Paketet innehåller Westerns båda grundböcker: Rollpersonen och Regelboken. Rollpersonen innehåller allt för att ta fram spelets huvudpersoner och göra det lättare att komma igång och spelar. Regelboken innehåller allt du behöver för att spelleda Western och är en enda stor verktygslåda, ihop med ett introduktionsäventyr.
Läs merWestern Grundbok II RollpersonenBok308,00 krWestern Rollpersonen är Grundbok I till rollspelet Western. Allt i denna bok handlar om att hjälpa spelarna ta fram huvudpersonerna för de äventyr som väntar. Den som snabbt vill komma igång får 33 Roller att välja mellan, medan alla som vill ha tips och tankar kring hur man skapar intressanta roller med mer djup får massor av verktyg att välja bland. Läs merBest of Fenix, Volume 3Bok144,00 krBest of Fenix är samlingsvolymer där det bästa materialet ur speltidningen Fenix översatts till engelska, och ofta försetts med uppdaterad text, fler bilder eller liknande. Denna tredje samlingsvolym blandar rymdresor, änglar, demoner, steampunk och ukronier. Inlagan är 112 sidor + 2 sidor bilaga. Läs merRevolverns lagBok189,00 krEtt äventyr till rollspelet Western för 6 spelare (en spelledare, resten spelar en rollperson var). 5 färdiga rollpersoner, så att det går att plocka upp boken och spela direkt. Äventyret utspelar sig i Black Hills, mitt under guldruschen. Alla rollpersoner är erfarna revolvermän. Inlagan är 20 sidor och bilagorna med rollpersoner, kartor och personkort är 18 sidor. Läs merSlottet DödBok168,00 krSlottet Död är del 7 i den episka sagan om Ensamma Vargen. Denna interaktiva bokserie låter läsaren vara hjälte i berättelsen, fatta alla beslut och utkämpa alla strider (ett spelsystem ingår). Ensamma Vargen-böckerna går att läsa och spela helt fristående från varandra, tack vare introduktionen i början på varje titel. Boken avslutas med bonusäventyret Den Allseende. Läs merFlykt undan MörkretBok168,00 krFlykt undan Mörkret är del 1 i den episka sagan om Ensamma Vargen. Denna interaktiva bokserie låter läsaren vara hjälte i berättelsen, fatta alla beslut och utkämpa alla strider (med hjälp av det spelsystem som ingår). Joe Dever har skapat en modern klassiker som älskas av miljontals läsare över hela världen. Läs merUnder ytanBok144,00 krUnder Ytan är ett äventyr till rollspelet Ensamma Vargen. Äventyret utspelar sig i samma fantasyvärld (Magnamund) som Joe Devers bokserie Ensamma Vargen, som nått över tio miljoner läsare över hela världen. Inlagan är 20 sidor, och till det kommer 4 sidor kartor och 12 sidor med förkonstruerade rollpersoner. Läs merSkärvor ur det förflutnaBok180,00 krSkärvor ur det förflutna är ett äventyr som tagits fram till rollspelet Ensamma Vargen. Händelserna utspelar sig i Joe Devers fantasyvärld Magnamund, som han skapade för bokserien Ensamma Vargen som älskas världen runt. Inlagan i boken är 28 sidor. Till det kommer 6 färdga hjältar (12 sidor totalt) och 6 sidor med kartor och kort. Läs merFasornas djungelBok168,00 krFasornas djungel är del 8 i den episka sagan om Ensamma Vargen, den siste av Kais krigarmunkar. Boken går att läsa och spela helt fristående, tack vare den övergripande sammanfattningen i början. Boken innehåller även Slavarna i Xanar, ett extra bonusäventyr författat av Vincent Lazzari och Joe Dever. Läs merSymbaroum - spelarens handbokBok263,00 krSpelarens handbok innehåller allt som Symbaroums spelare kan önska, såväl när det gäller skapandet av nya rollpersoner som vid utvecklingen av de redan erfarna. Boken är till bredden fylld med nya släkten, yrken, förmågor, krafter och ritualer, dessutom med massor av ny utrustning som kommer att förändra hur spelet spelas. Läs merSymbaroum - rollspeletBok366,00 krRollspelet Symbaroum inbjuder till äventyr! Ge er ut i skogsbältet Davokar på jakt efter skatter, kunskaper och berömmelse. Uppsök barbarklanerna för att lära, handla eller plundra deras fyndkamrar. Överlev möten med ärketroll, styggelser och vandöda barbarkungar. Men vad ni än gör: undvik att störa skogarnas djup, för i djupet rister Symbaroums bane i rastlös sömn.
Läs merVäktarens vrede : Tistla fästeBok263,00 krTistla Fäste Väktarens vrede inleder den sjudelade äventyrskrönikan Törnetronen. Boken innehåller äventyret Väktarens vrede, vilket med största säkerhet kommer att bjuda dig och dina vänner på många timmars underhållande och fängslande rollspel. Läs merFehmarns eldarBok189,00 krFehmarns eldar har tagits fram speciellt för rollspelet Ensamma Vargen. Äventyret utspelar sig i samma fantasyvärld (Magnamund) som Joe Devers bokserie Ensamma Vargen. Dessa äventyr har nått över tio miljoner läsare över hela världen. Bokens inlaga är 48 sidor,. Det finns även 6 färdiga hjältar (12 sidor totalt) och 4 sidor med kartor och kort. Läs merBöcker om spel
Associationerna till ordet spel kan variera utifrån vilken generation man tillhör. För dem som växer upp i dagens samhälle handlar spel oftast om spel i telefoner eller på datorn. Men riktar man frågan till den lite äldre generationen så är sannolikheten stor att svaret blir sällskapsspel eller att kanske spela på lotto. Alla svar är förstås rätt för sin tid även om utvecklingen idag styr mot spel inom den tekniska världen. Det gör också att man kan hitta spännande böcker inom den här kategorin för den som gillar de spel som finns i dagens spelutbud och för dem som till och med har kommit så långt att de vill lära sig mer om hur man designar egna spel på datorn. För den äldre generationen som kanske har spelsugna barnbarn så hittar man spännande presenter i den här kategorin.
Spel innebär också i högsta grad spel om pengar. Vi spelar på trav, sport och lotto. Lär dig mer om den svenska spelbranschens historia och hur det kom sig att många flyttade till Malta och startade spelföretag. "Den moderna svenska spelbranschen" av Karin Jansson Myhr, Dennis Avorin pionjärföretagen och drev branschens utveckling.
Ett spel är för många förknippat med underhållning och lek. För många framförallt yngre kan spel vara ett utmärkt sätt att lära sig, att använda spel som ett pedagogiskt instrument. Ett exempel är boken "Spelprogrammering med CDX och OpenGL" av Mikael Bondestam och Johan Isaksson. En bok som kan användas som kurslitteratur på gymnasiet om att programmera spel på ett roligt sätt.
Barn och ungdomar lär sig oerhört snabbt och hänger med i den tekniska utvecklingen på ett sätt som vuxna inte alltid hinner med. Behöver du lite hjälp på vägen för att förstå dig på dina barns tv- och datorspel och hur du som förälder ska förhålla dig till dina barns spelande. Som tur är så finns det en praktisk handbok inom ämnet: "En bok om spel - guidad tur i tv- och datorspelens värld" av Martin Lindell, Lars Hallström.
Snabba leveranser| Snabb kundservice