Böcker - Spel

Böcker - Spel

Visa som Rutnät Lista
Sortera

Artiklar 1-20 av 178

Per sida
Mutant: Hindenburg. Gryningens beskyddare
Bok
321,00 kr
Symbaroum - spelledarens handbok
Bok
321,00 kr
Ikonernas nåd. Del 2, Den sista cykladen
Bok
321,00 kr
Alberetor : härjat hemland
Bok
321,00 kr
Quetzels torn
Bok
214,00 kr
Kronografens hemlighet
Bok
287,00 kr
Mutant: Undergångens arvtagare. Hindenburg - min älskade
En grym hemlighet och andra mysterier
Bok
287,00 kr
Mutant: År Noll. Den grå döden
Bok
253,00 kr
Mutant: År Noll. Den grå döden - handouts
Bok
268,00 kr
Flodskörden - rollspelet
Bok
351,00 kr
Mutant: Undergångens arvtagare. Nordholmia : Kaisers testamente
Symbaroum - äventyrspaket 4
Bok
253,00 kr
Mutant: Undergångens arvtagare. Zonernas zoologi
Bok
321,00 kr
Mutant: Undergångens arvtagare. Pirit : den innersta kretsen
Är du smartare än en kryptolog? : tankenötter från FRA
Flykt undan Mörkret
Bok
168,00 kr
Fasornas djungel
Bok
168,00 kr
Slaget om Maiden Rock
Bok
216,00 kr
Best of Fenix, Volume 1
Bok
144,00 kr
Visa som Rutnät Lista
Sortera

Artiklar 1-20 av 178

Per sida

Böcker om spel

Associationerna till ordet spel kan variera utifrån vilken generation man tillhör. För dem som växer upp i dagens samhälle handlar spel oftast om spel i telefoner eller på datorn. Men riktar man frågan till den lite äldre generationen så är sannolikheten stor att svaret blir sällskapsspel eller att kanske spela på lotto. Alla svar är förstås rätt för sin tid även om utvecklingen idag styr mot spel inom den tekniska världen. Det gör också att man kan hitta spännande böcker inom den här kategorin för den som gillar de spel som finns i dagens spelutbud och för dem som till och med har kommit så långt att de vill lära sig mer om hur man designar egna spel på datorn. För den äldre generationen som kanske har spelsugna barnbarn så hittar man spännande presenter i den här kategorin. 

Spel innebär också i högsta grad spel om pengar. Vi spelar på trav, sport och lotto. Lär dig mer om den svenska spelbranschens historia och hur det kom sig att många flyttade till Malta och startade spelföretag. "Den moderna svenska spelbranschen" av Karin Jansson Myhr, Dennis Avorin pionjärföretagen och drev branschens utveckling.  

Ett spel är för många förknippat med underhållning och lek. För många framförallt yngre kan spel vara ett utmärkt sätt att lära sig, att använda spel som ett pedagogiskt instrument. Ett exempel är boken "Spelprogrammering med CDX och OpenGL" av Mikael Bondestam och Johan Isaksson. En bok som kan användas som kurslitteratur på gymnasiet om att programmera spel på ett roligt sätt. 

Barn och ungdomar lär sig oerhört snabbt och hänger med i den tekniska utvecklingen på ett sätt som vuxna inte alltid hinner med. Behöver du lite hjälp på vägen för att förstå dig på dina barns tv- och datorspel och hur du som förälder ska förhålla dig till dina barns spelande. Som tur är så finns det en praktisk handbok inom ämnet: "En bok om spel - guidad tur i tv- och datorspelens värld" av Martin Lindell, Lars Hallström.