57,00 kr - 520,00 kr
520,00 kr
57,00 kr

111 produkter

111 produkter

Böcker - Media och kommunikation

Laddar ...
Visa som Rutnät Lista

Sortering

Stigande ordning Fallande ordning
  1. Hemma i cyberspace
    Hemma i cyberspace
    Bok
    140,00 kr
    Virtuella verkligheter, cyberspace, multimedia, hypermedia, elektroniska motorvägar modetermer som Janlert gärna tar ned på jorden. Vad finns egentligen under dessa väl (eller över-) använda benämningar? En orientering om människan och datorn, och en beskrivning av ett möjligt framtida informationssamhälle.
    Läs mer
  2. Ansvarig utgivare: Gustaf Ander - En tidningshistoria
    Ansvarig utgivare: Gustaf Ander - En tidningshistoria
    Bok
    180,00 kr
    Här berättas historien om 170 år av publicistik, ekonomi och teknik i ett personligt hållet porträtt av en verklig entreprenör och hans samtid, insatt i ett politiskt och samhälleligt sammanhang. Läs mer
  3. Tv : teknik och kulturell form
    Tv : teknik och kulturell form
    Bok
    234,00 kr
  4. Janne Josefsson : älskad och hatad
    Janne Josefsson : älskad och hatad
    Bok
    77,00 kr
    Under ett långt yrkesliv har Janne Josefsson blivit en av Sveriges mest fruktade och mest älskade journalister. Orädd, och för tittarna outtröttlig. "Jag gillar att bli förbannad på saker som jag tycker är fel. I det här jobbet är det en fördel", säger han i boken. "Jag har vreden, men jag vill inte fördöma. Jag är förbannad, men jag vill begripa." Läs mer
  5. Tilltalande bilder
    Tilltalande bilder
    Bok
    200,00 kr
    Boken behandlar hur kvinnan skildras i 60- 70- och 90-talens Veckorevyn och Fib-Aktuellt. Anja Hirdman lägger stor tonvikt i hur just bilden av kvinnan gestaltas, inte bara i text utan just i bild. Hennes jämförelse mellan en tidning riktad till kvinnliga läsare och en herrtidning skapar många intressanta motsättningar och visar att bilden kan vara väl så stereotyp i Veckorevyn. Jämförelsen över tid väcker en mängd tankar kring hur bildernas innehåll förändrats och hur pass mycket mer nakenhet som vi lärt oss acceptera att möta på omslag och löpsedlar. Läs mer
  6. Static! Designing for energy awareness
    Static! Designing for energy awareness
    Bok
    180,00 kr
    Static! explores design as a basic for increasing awareness of energy. Familiar furnishings and products have been reinterpreted to materialize electricity. The book presents the Static! design examples and perspectives on issues in design today. Grounded in passion and humor, as well as research, the book asks all of us to rethink the form, and future, of electricity in the world around us. Läs mer
  7. Släpp skrivandet loss! : bokutgivningens nya villkor
    Släpp skrivandet loss! : bokutgivningens nya villkor
    Bok
    140,00 kr
    Krister Gidlund är bokförläggare sedan sextiotalet. I sin bok beskriver han bokbranschen av idag, berättar om sina möten som författare med ett stort och ett litet förlag samt ger exempel på angelägen, småskalig bokproduktion vid sidan av de kommersiella huvudstråken. Läs mer
  8. Jagets scen - självframställning i olika medier
    Jagets scen - självframställning i olika medier
    Bok
    216,00 kr
    vad händer när du träder fram i offentligheten och utger dig för att berätta sanningen om dig själv och ditt liv? Aldrig tidigare har vi så snabbt med hjälp av olika medier kunnat nå ut och skapa föreställningar om oss själva och reagera på vad andra skriver. Blondinbella säljer sitt boostade ego och Kissie provocerar, Per Olov Enquist tycks skydda sin integritet medan Ann Heberlein strävar efter Läs mer
  9. Skam den som ger sig : upplevelser på Malmö-TV och i den övriga världen
    Skam den som ger sig : upplevelser på Malmö-TV och i den övriga världen
    Bok
    255,00 kr
    Glimtar från Malmö-TV:s guldår ur en TV-producents minnesbok.
    Vi får följa med bakom kulisserna och uppleva autentiska skeenden mer dramatiska än många fiktiva deckare. Vi får träffa påven, kungen, biskopar, regissörer, filmstjärnor, författare och tidningsmän. Möten skildrade med såväl allvar som humor. Flera foton berikar texterna ytterligare.
    Läs mer
  10. Mediekultur och mediesamhälle
    Mediekultur och mediesamhälle
    Bok
    283,00 kr
    Massmedierna öppnar våra privata liv mot omvärlden. De ger material för tanken och de sätter känslorna i rörelse. De ingår i ekonomiska, politiska och kulturella processer och de omfattar många genrer – från reklam till nyhetsjournalistisk, från såpoperor till idrottsreferat, från politiska debatter till action-filmer.

    Jostein Gripsrud har skrivit en övergripande introduktion till ämnet medievetenskap. Medievetenskap är en disciplin som förenar en rad olika ämnes- och forskningstraditioner. Författaren försöker integrera dess humanistiska och samhällsvetenskapliga traditioner och ger inte minst det historiska perspektivet en viktig roll. I centrum för mediestudiet sätter författaren mediernas »texter» – det vi möter som »mediekonsumenter» – och han försöker genomgående att relatera de teoretiska perspektiv som introduceras till konkreta exempel och analyser. "Mediekultur och mediesamhälle" är en engagerad och engagerande bok, som inviterar läsaren till en kritisk diskussion om mediernas roll i det moderna samhället.

    Jostein Gripsrud är professor i medievitenskap vid Universitetet i Bergen och aktiv mediedebattör. Han har bl a utgivit The Dynasty Years: Hollywood and Critical Media Studies.
    Läs mer
  11. Stick, iväg Jack! : historien om Radio Nord en älskad och oönskad station och om ett annat Sverige
    Stick, iväg Jack! : historien om Radio Nord en älskad och oönskad station och om ett annat Sverige
    Bok
    410,00 kr
    Det här är den rafflande historien om Jack S. Kotschack, Radio Nord och ett mycket annorlunda Sverige berättad av hans son, journalisten Jan Kotschack. Boken är rikligt illustrerad med många tidigare opublicerade bilder. I denna första upplaga av boken medföljer en Bonus DVD som innehåller en unik dokumentärfilm om Radio Nord, kallad "Låten från båten", som visades som förfilm på biograferna under hösten 1961. Läs mer
  12. Nyhetsradio : en bok om aktualitetsjournalistik
    Nyhetsradio : en bok om aktualitetsjournalistik
    Bok
    238,00 kr
    Tredje reviderade upplagan. Boken är en handfast vägledning i konsten att göra bra och begriplig nyhetsjournalistik i radio: hur man intervjuar för radio, hur man bygger ett nyhetsinslag, hur man hittar nyheter. En nödvändig bok för alla som studerar journalistik. Ett helt nytt kapitel om den digitala utvecklingens möjligheter och fallgropar har lagts till. Läs mer
  13. Reklam : strategiskt och kreativt
    Reklam : strategiskt och kreativt
    Bok
    435,00 kr
    m reklam, aktörerna, marknadsplanerna och reklamsamarbetet. Om idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten, etiken. I sin nya bok skriver Bo Bergström om hatkärlek, lockelse, reklamtrötthet, varumärken, positioneringar, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, dialog, visuell profil m.m. Läs mer
  14. Brodjaga - luffare och journalist : en biografi över Alma Braathen
    Brodjaga - luffare och journalist : en biografi över Alma Braathen
    Bok
    272,00 kr
    Alma Braathen (f. 1906), signaturen Brodjaga, tillhörde från 1940-talet och fram till sin död 1967 DN:s främsta journalister. Vem var hon, denna nu snudd på bortglömda journalist, som under närmare fyrtio år försåg både tidning och bokläsare med rapporter från sina resor? Läs mer
  15. Jan Guillou - utifrån
    Jan Guillou - utifrån
    Bok
    180,00 kr
    Alla har starka åsikter om Jan Guillou. Boken skapade febrigt intresse redan innan ens första ordet i manus skrivits, och dramatiken blev än större efter att Jan Guillou skarpt och framgångsrikt angripit boken i direktsänd TV. Version 1 hade titeln "Höjd över varje misstanke". Version 2, "Jan Guillou - utifrån", har ett nyskrivet kapitel - Därför stoppades boken. Läs mer
  16. Gräva och granska : tips och inspiration för journalister
    Gräva och granska : tips och inspiration för journalister
    Bok
    289,00 kr
    Många journalister vill hinna ägna sig åt granskande journalistik. Men i en pressad arbetssituation där allt färre på redaktionerna ska hinna allt mer kan det kännas omöjligt att hitta tiden. Den här boken vill visa att det går, hur man gör, vad man bör känna till och hur man tar sig hela vägen fram, trots alla hinder på vägen. Läs mer
Inga fler produkter
produkter per sida