Böcker media och kommunikation
Letar du böcker inom ämnet media och kommunikation. Vi har massa alternativ till riktigt bra priser.

Böcker media och kommunikation

Laddar ...
Visa som Rutnät Lista

Artiklar 1-40 av 104

Sida
Per sida
Stigande ordning
  1. Feedback i praktiken. Handbok för journalister och redaktioner
    Feedback i praktiken. Handbok för journalister och redaktioner
    By Marie Kronmarker
    Bok
    255,00 kr
  2. På Stigs tid : familjen Hamrin & Jönköpings-Posten 1970-2007
    På Stigs tid : familjen Hamrin & Jönköpings-Posten 1970-2007
    By Karl Erik Gustafsson
    Bok
    255,00 kr
  3. Utrikeskorrespondenterna : från runsten till Twitter
    Utrikeskorrespondenterna : från runsten till Twitter
    By Lars Gunnar Erlandson
    Bok
    308,00 kr
  4. Bildens kraft, makt och ansvar
    Bildens kraft, makt och ansvar
    By Bo Bergström
    Bok
    352,00 kr
  5. Ett medialt museum : lärandets estetik i svensk television 1956-1969
    Ett medialt museum : lärandets estetik i svensk television 1956-1969
    By Petra Werner
    Bok
    286,00 kr
  6. Deltagarkultur
    Deltagarkultur
    By Kristoffer Haggren, Elge Larsson, Leo Nordwall, Gabriel Widing
    Bok
    70,00 kr
  7. Skampåle : tio essäer om mediedrev
    Skampåle : tio essäer om mediedrev
    By Paul Frigyes, Tobias Bromander, Oisin Cantwell, Ann Engqvist, Fredrik Nejman, Lars Nord, Per Svensson, Kerstin Weman Thornell, Jacksin Werner, Susanne Wigorts Yngvesson
    Bok
    198,00 kr
  8. Internet är inte svaret
    Internet är inte svaret
    By Andrew Keen
    Bok
    272,00 kr
  9. Massmedier : nya villkor för press, radio och tv i det digitala medielandskapet
    Massmedier : nya villkor för press, radio och tv i det digitala medielandskapet
    By Lennart Weibull, Ingela Wadbring
    Bok
    264,00 kr
  10. Klickokratin : mediekrisens första offer är sanningen
    Klickokratin : mediekrisens första offer är sanningen
    By Ulrika Kärnborg
    Bok
    221,00 kr
  11. Guilloutinen
    Guilloutinen
    By Paul Frigyes
    Bok
    68,00 kr
  12. Mina chefredaktörer : DN 1968-2014
    Mina chefredaktörer : DN 1968-2014
    By Clas Barkman
    Bok
    216,00 kr
  13. Neither fish nor fowl : educational broadcasting in Sweden 1930-2000
    Neither fish nor fowl : educational broadcasting in Sweden 1930-2000
    By Bengt Sandin, Maija Runcis
    Bok
    234,00 kr
  14. Not buying it : A Guide to a New Era of Advertising
    Not buying it : A Guide to a New Era of Advertising
    By Christina Knight
    Bok
    253,00 kr
  15. Tio skäl att genast radera dina sociala medier
    Tio skäl att genast radera dina sociala medier
    By Jaron Lanier
    Bok
    75,00 kr
  16. Tala om bilder! : tekniskt och kommunikativt om 49 bilder
    Tala om bilder! : tekniskt och kommunikativt om 49 bilder
    By Bo Bergström, Stefan Ohlsson
    Bok
    391,00 kr
  17. Framtoning : så blir du bättre på att kommunicera
    Framtoning : så blir du bättre på att kommunicera
    By Andrea Jovell Swensson
    Bok
    150,00 kr
  18. Skilda medievärldar : lokal offentlighet och lokala medier i Stockholm
    Skilda medievärldar : lokal offentlighet och lokala medier i Stockholm
    By Gunnar Nygren
    Bok
    264,00 kr
  19. Jagets scen - självframställning i olika medier
    Jagets scen - självframställning i olika medier
    By Cristine Sarrimo
    Bok
    216,00 kr
  20. Digitala beteenden : en verktygslåda för kundfokuserad design
    Digitala beteenden : en verktygslåda för kundfokuserad design
    By Arvid Janson, Niklas Laninge
    Bok
    248,00 kr
  21. Propaganda : så påverkas du
    Propaganda : så påverkas du
    By Martin Borgs
    Bok
    200,00 kr
  22. Ansvarig utgivare: Gustaf Ander - En tidningshistoria
    Ansvarig utgivare: Gustaf Ander - En tidningshistoria
    By Mats Johansson
    Bok
    180,00 kr
  23. Nån där? : texter om framtidens kommunikation
    Nån där? : texter om framtidens kommunikation
    By Karolina Ramqvist, Lawen Mohtadi, Erik Zsiga, Anders Malm, Maja Briswall, Johannes Forssberg, Katrine Kielos, Margret Atladottír, Johan Höglund, Sakine Madon, Nisha Besara, Caroline Ringskog Ferrada-Noli, Daniel Boyacioglu, Rasmus Fleische
    Bok
    140,00 kr
  24. Tilltalande bilder
    Tilltalande bilder
    By Anja Hirdman
    Bok
    200,00 kr
  25. Medierna : den nya gränslösheten (RJ:s årsbox 2019. Det nya Sverige)
    Medierna : den nya gränslösheten (RJ:s årsbox 2019. Det nya Sverige)
    By Eva-Maria Svensson
    Bok
    62,00 kr
  26. Tveeggade svärdet : hur vår vardag påverkas av Facebook
    Tveeggade svärdet : hur vår vardag påverkas av Facebook
    By Martin Blecher
    Bok
    238,00 kr
  27. Mitt val Om Stampen, medierna och boken som förändrade allt
    Mitt val Om Stampen, medierna och boken som förändrade allt
    By Tomas Brunegård
    Bok
    255,00 kr
  28. Informationskompetens: En grundbok
    Informationskompetens: En grundbok
    By Martin Lindqvist, Peder Söderlind
    Bok
    280,00 kr
  29. Goda nyheter : bra journalistik från svenska medier. 2003
    Goda nyheter : bra journalistik från svenska medier. 2003
    By Per Andersson
    Bok
    67,00 kr
  30. Att skriva i tidning
    Att skriva i tidning
    By Sören Larsson
    Bok
    256,00 kr
  31. Föredöme eller fördömd? : medierna som moralisk domstol
    Föredöme eller fördömd? : medierna som moralisk domstol
    By Maria Grafström, Pernilla Petrelius Karlberg, Karolina Windell
    Bok
    200,00 kr
  32. Static! Designing for energy awareness
    Static! Designing for energy awareness
    By Ramia Mazé
    Bok
    180,00 kr
  33. Hitler für alle : populärkulturella perspektiv på Nazityskland, andra världskriget och förintelsen
    Hitler für alle : populärkulturella perspektiv på Nazityskland, andra världskriget och förintelsen
    By Yvonne Andersson, Henrik Arnstad, Håkan Arvidsson, Anne Hedén, Cordelia Hess, Patrik Hultin, Eva Kingsepp, Jens Ljunggren, Louise Nilsson, Jenny Nörbeck, Anette Reinsch-Campbell, Tanja Schult, Johan Stenfeldt, Monika Urban, Ylva Wibaeus
    Bok
    280,00 kr
  34. Bland spioner, kommunister och vapenhandlare
    Bland spioner, kommunister och vapenhandlare
    By Jan Mosander
    Bok
    72,00 kr
Visa som Rutnät Lista

Artiklar 1-40 av 104

Sida
Per sida
Stigande ordning

Media har ofta ett starkt inflytande och en stor möjlighet att påverka befolkningen genom hur och vilken information de väljer att publicera. Hur ofta reflekterar du över de stora rubrikerna på löpsedlarna? Är det hela sanningen i rubriker eller är det ibland så att en nyhet kan bli en stor nyhet eftersom nyhetsrubrikerna antyder det? Inom viss media är det korrekta viktigare än att sälja nyheter och inom andra typer av media handlar det om att locka läsare genom att göra en händelse spännande och sätta en bra rubrik. 

De budskap och den information som idag kommuniceras genom media blir för många en sanning utan att man har varit källkritisk till nyhetskällan. Vi utsätts för ett enormt nyhetsflöde så att göra en kritisk bedömning av allt man ser och hör blir nästan omöjligt. Samtidigt kan det vara bra att ta del av flera olika nyhetsflöden för att få en så sanningsenlig bild som möjligt. I vårt samhälle, med dagens möjlighet att vara uppkopplad nästan oavsett var i världen du befinner dig, så blir internet en naturlig del av många medier för att nå ut med sitt budskap till så många som möjligt. Hur ska man tänka kring det faktum att vi lever i en värld där stress är och blir vanligare bland många och där vi med dagens teknik många gånger förväntas vara kontaktbara oavsett tid och plats? 

Historiskt sett har människan alltid förmedlat information och nyheter på det effektivaste sättet för sin tid i historien. Med budbärare, med brevduvor, via telegraf, via radio, med telefon och genom en kanal på tv (tänk på dagens enorma kanalutbud) och så småningom genom internet när vi närmar oss dagens samhälle. Hur framtidens mediabransch kommer att se ut är nog svårt att föreställa sig idag. Tänk hur snabbt utvecklingen har gått från radio till dagens teknologier i samhället, vad kommer härnäst och när? 

Hur vi kommunicerar något för någon kan te sig väldigt olika beroende på hur vi är som individer. Kanske är vi bra på att förmedla något verbalt och med hjälp av kroppsspråk eller så föredrar vi att skriva eller kanske genom rörlig media som film. Hur information tolkas av mottagare är också individuellt beroende på vem mottagare är. Att kommunicera på ett tydligt sätt för den målgrupp som informationen är riktad mot är oerhört viktigt för att undvika missförstånd. Att kommunicera på rätt sätt vad gäller samhällsinformation är lika viktigt som kommunikationen på en arbetsplats till exempel mellan anställda och ledning i ett företag. Läs och inspireras i boken "Missförstå mig fel: hur kommunikation, arbetsglädje och resultat hänger ihop" av Antoni Lacinai.  Kommunikation sker också i högsta grad när man håller föredrag. Här kan en utmaning vara att få ett budskap att nå fram till en grupp åhörare bestående av många olika individer. Enkla tips för detta får du i e-boken "Bättre tal, framställningar och kommunikation" av Peter Larsson. 

© 2020 Karlsson E-handel AB - Orgnr: 559029-1430