57,00 kr - 823,00 kr
823,00 kr
57,00 kr

113 produkter

113 produkter

Böcker - Media och kommunikation

Laddar ...
Visa som Rutnät Lista

Sortering

Stigande ordning Fallande ordning
  1. Innehållsstrategi för sociala medier : övningsbok - företag
    Innehållsstrategi för sociala medier : övningsbok - företag
    Bok
    294,00 kr
    Denna övningsbok är ett komplement till boken Innehållsstrategi för Sociala Medier. Steg för steg får du hjälp att utveckla en egen innehållsstrategi med siktet inställt på dina affärsmål och ett starkare varumärke.

    Läs mer
  2. UR-bilder : utbildningsprogram som tv-genre
    UR-bilder : utbildningsprogram som tv-genre
    Bok
    180,00 kr
  3. Fame to claim : 12 kreativa hjältestrategier för att få uppmärksamhet och sympati i en skeptisk värld
    Fame to claim : 12 kreativa hjältestrategier för att få uppmärksamhet och sympati i en skeptisk värld
    Bok
    264,00 kr
    Fame to claim är en bok om att synas och få massornas sympatier. Den visar hur du kan hävda dig i en hänsynslöst konkurrens-intensiv värld och ger dig inblick i konsten att berätta så att folk lyssnar, blir berörda och agerar. Boken riktar sig till alla som vill göra ett djupare intryck på folk och erövra en framskjuten position inom sitt fält. Särskilt intressant är den för dig som har varumärkesansvar. Läs mer
  4. Mitt val Om Stampen, medierna och boken som förändrade allt
    Mitt val Om Stampen, medierna och boken som förändrade allt
    Bok
    255,00 kr
    Under sin tid som vd på GP och Stampenkoncernen genomdrev Tomas Brunegård stora förändringar med spektakulära uppköp som VLT och Centertidningar. Mitt i karriären lämnade han sitt toppjobb. Här berättar han om sin livsfilosofi och den stora frågan som ledde till hans val att byta livsspår: Vad gör jag med resten av mitt liv? Läs mer
  5. Sorlet från arkiven : ordning ur oordning
    Sorlet från arkiven : ordning ur oordning
    Bok
    180,00 kr
    "Wolfgang Ernst ger raka svar på frågan om vad digitaliseringen gör med arkiven." (Copyriot) Läs mer
  6. The eye of the disaster : journalists' work and media coverage at traumatic events
    The eye of the disaster : journalists' work and media coverage at traumatic events
    Bok
    170,00 kr
    Journalists who in the line of duty become eyewitness to a traumatic event may face the greatest professional challenge of their lives. Reporting on a disaster involves heavy personal as well as professional pressure. This book surveys the journalistic task of covering accidents or disasters and includes press ethical principles and psycho-traumatological issues such as stress reactions and coping. The empirical part is based on a disastrous fire at a Halloween party in Gothenburg, Sweden, 1998, in which 63 young people lost their lives and 200 were injured. It is an occupational study based on interviews with Swedish journalists reporting from the scene as well as their editors. This English edition (first available online in 2018) is a translated version of the author's doctoral thesis, published in Swedish, 2008. Läs mer
  7. Ansvarig utgivare: Gustaf Ander - En tidningshistoria
    Ansvarig utgivare: Gustaf Ander - En tidningshistoria
    Bok
    180,00 kr
    Här berättas historien om 170 år av publicistik, ekonomi och teknik i ett personligt hållet porträtt av en verklig entreprenör och hans samtid, insatt i ett politiskt och samhälleligt sammanhang. Läs mer
  8. Katastrofens öga : journalisters arbete på olycksplats - Om medierapportering vid allvarliga händelser
    Katastrofens öga : journalisters arbete på olycksplats - Om medierapportering vid allvarliga händelser
    Bok
    121,00 kr
    Medierapportering från olyckor och katastrofer hör till de pressetiskt svåraste uppdragen för en journalist. Boken innehåller en forskningsöversikt över det område som kallas traumajournalistik, och bygger på en professionsstudie som kombinerar perspektiv och teori från i huvudsak journalistik och krispsykologi. Det är en studie av reportrar och fotografer med ett professionellt uppdrag i en extrem situation; som ögonvittnen till en katastrof. Boken har ursprungligen utkommit som doktorsavhandling i journalistik, men är skriven med ett enkelt och lättillgängligt språk. Professor Tom Lundin, Kunskapscentrum för katastrofpsykiatri vid Uppsala universitet, skriver i Förordet; "Den främsta målgruppen för boken är reportrar, pressfotografer och redaktionsledare samt blivande journalister, men även för personal inom polis, räddningstjänst och sjukvård är dessa kunskaper viktiga för samarbetet under kritiska omständigheter". Läs mer
  9. Innehållsstrategi för sociala medier : övningsbok - offentlig verksamhet
    Innehållsstrategi för sociala medier : övningsbok - offentlig verksamhet
    Bok
    294,00 kr
    Denna övningsbok är ett komplement till boken Innehållsstrategi för Sociala Medier. Steg för steg får du hjälp att utveckla en egen innehållsstrategi med siktet inställt på dina verksamhetsmål.

    Läs mer
  10. Lean för effektiv kommunikation, en femstegsmodell för långsiktigt språkarb
    Lean för effektiv kommunikation, en femstegsmodell för långsiktigt språkarb
    Bok
    118,00 kr
    Det här är en bok om att effektivisera kommunikationen på företag och myndigheter, och därigenom spara pengar. För att lyckas krävs långsiktigt språkarbete, inte bara snabba punktinsatser i form av halvdagskurser. För första gången kopplas den framgångsrika lean-metoden ihop med traditionellt språkarbete. Författaren presenterar en konkret och funktionell metod som underlättar arbetet och utlovar resultat. Läs mer
  11. Innehållsstrategi för sociala medier
    Innehållsstrategi för sociala medier
    Bok
    377,00 kr
    Den här boken visar hur du gör dina sociala medier till effektiva kommunikationskanaler med hjälp av genomtänkt och smart innehåll. För att stärka varumärket, skapa dialog, nå ut med nyheter och sälja mera.

    Läs mer
  12. Marknadsföring och kommunikation i sociala medier
    Marknadsföring och kommunikation i sociala medier
    Bok
    377,00 kr
    Här är boken som lotsat hundratals, kanske tusentals, företag och organisationer ut i sociala medier. En av Sveriges mest lästa och citerade böcker i sin genre, full av tips för dig som vill dra nytta av sociala medier, som företag och i din yrkesrollen.

    Läs mer
  13. Stick, iväg Jack! : historien om Radio Nord en älskad och oönskad station och om ett annat Sverige
    Stick, iväg Jack! : historien om Radio Nord en älskad och oönskad station och om ett annat Sverige
    Bok
    410,00 kr
    Det här är den rafflande historien om Jack S. Kotschack, Radio Nord och ett mycket annorlunda Sverige berättad av hans son, journalisten Jan Kotschack. Boken är rikligt illustrerad med många tidigare opublicerade bilder. I denna första upplaga av boken medföljer en Bonus DVD som innehåller en unik dokumentärfilm om Radio Nord, kallad "Låten från båten", som visades som förfilm på biograferna under hösten 1961. Läs mer
Inga fler produkter
produkter per sida