- Målmedveten : prioritera rätt och säg nej med gott samveteBok257,00 krI Målmedveten reder David Stiernholm ut skillnaden mellan bråttom och viktigt. När denna distinktion är gjord är det lättare att formulera konkreta och lättillgängliga mål i vardagen. Då målen väl är satta är det sedan möjligt att prioritera på basis av annat än brådska. DAVID STIERNHOLM, Sveriges ende struktör, har ett motto: Allting kan göras enklare. Läs merMagisk kommunikation : om obekväma idéer och konsten att skapa effektBok200,00 krHemligheten bakom effektiv marknadskommunikation. Vi utsätts dagligen för 3 000 kommersiella budskap, men dagen efter minns vi bara två av dem. Det är ett otroligt smalt nålsöga för marknadskommunikationen att ta sig igenom. Den här boken är skriven för dig som arbetar med marknads-föring, kommunikation och reklam. Läs merHeavy Metal Management Boardroom Advisory Explicit contentBok459,00 krThis book really resonates with me and not merely because the authors use rock artists I worked with closely in the past such as Kiss, Led Zeppelin and Nirvana to illustrate the management theories which have long guided the careers of rock stars but which have often eluded corporate managers. They fearlessly puncture the bubbles of predictable, mediocre but "safe" theories that preclude breakthrough success in business and they do it with humor and passion. To borrow a turn of phrase from their instantly classic text, I am a big motherfucking fan of "Heavy Metal Management. Danny Goldberg, President of GoldVE Entertainment and author of "Bumping Into Geniuses." Do you see your employees as our most valuable asset? Are you keen on having satisfied clients? Do you want to be a good leader, an inspiring business person and take your project to another level? Or are you perhaps ready to go from Good to Great? Sorry! But if thats what you really want, then this book is sadly not for you. We wrote Heavy Metal Management for Great Leaders, ready for World Domination. And beyond! Heavy metal has existed as an art form for almost fifty years now. During this period, the best and brightest havedespite cutthroat competition and extremely low barriers to entrycreated global brands from four chord progressions. Astonishingly, most businessmen havent even begun to learn from these great Heroes of Metal. Heavy Metal Management gets you started on the Highway to the hell where customers are raving, motherf*****g fans, where your management team are the baddest guys on the block and yourself the Total Frontman. Grab the chance and buy this book or burn in the eternal fire! Läs merSkapa din framtid : En handbok i ledarskap och personlig utvecklingBok160,00 krFrån ledarskapscoach till internationellt bästsäljande författare hur är det möjligt? Läs den reviderade nyutgåvan av Carl-Johan Forssén Ehrlins debutbok, där han delar med sig av sina bästa knep för att ta kontroll över sitt liv och skapa sin framtid. Lär dig hur du kan arbeta mentalt för att nå dina mål och få nycklar till att leda dig själv och andra på ett positivt och utvecklande sätt. Läs merHeavy metal managementBok246,00 krHumoristiskt men välgrundat om hårdrockstänkande i företagsledning.
Världens företagsledare har mycket att lära av hårdrockarna. Exemplen på grabbgäng utan formell utbildning som utvecklar småföretag till globala varumärken av högsta klass är många. Och handen på hjärtat: hur ofta önskar sig inte den genomsnittlige företagsledaren att personal och kunder kunde bete sig litet mer som rockfans? Nog skulle en bank-VD gärna skrika: Lemme se yall go apeshit, motherfuckers! i stället för att läsa årsberättelsen? Global positionering, konsumentattraktion, varumärkesvård, storytelling och kundförförelse är hårdrockarnas överlägsna favoritsporter. Dessutom får de göra det i coola kläder.
Heavy Metal Management är en humoristisk inspirationsbok med en god portion allvar. Och vem lyssnar du helst på Alice Cooper eller den svenske företagsledaren?
Hans-Olov Öberg och Pär-Jörgen Pärson har tillsammans mer än 50 års erfarenhet av strategisk analys, management och företagsutveckling och använder hela rockhistorien som utgångspunkt för sina lättfattliga råd. Årets managementbok alla kategorier! Läs merNya Bortom tankefällan : Så utvecklar du framtidens organisation, chefer ocBok264,00 krUtsedd till en av de tio bästa affärsböckerna av Nordeas Private Banking Magazine. Läs merBenchmarking och BenchlearningBok264,00 krBenchmetodik har visat sig vara en verkningsfull ansats för förändringsarbete i företag och organisationer. Här ges en koncis beskrivning av metodiken för alla praktiskt verksamma chefer och specialister. Läs merTätä on LeanBok264,00 krKun organisaatiot keskittyvät liiaksi resurssien tehokkaaseen hyödyntämiseen, niin kuin aikaisemmin on totuttu tekemään, työn määrällä on taipumus kasvaa. Tästä seuraa, että mitä uutterammin organisaatiot pyrkivät tehokkuuteen (ja pitävät itsensä työn touhussa), sitä tehottomampia niistä oikeasti tulee (koska ne tekevät työtä, joka on tarpeellista mutta ei lisää arvoa). Tätä on lean näyttää, miten tämä paradoksi ratkaistaan. Läs merThe modular way : achieving customization, cost efficiency and development speed – at the same timeBok264,00 krThe Modular Way förklarar vad konceptet modularisering innebär och hur man använder det i praktiken. Det är en praktisk guide som förser dig med ramverk, inspiration och viktiga hållpunkter när det gäller implementering samt långsiktig hållbarhet i arbetet med modularisering. Läs merLedarskapsparadoxen : Omöjligheterna som gör dig till en sann ledareBok270,00 krVarför finns det så många ledarskapsböcker?Vi upplever ledarskapsparadoxen varje dag, i varje ögonblick av ledarskap. Ingen av historiens största ledare har någonsin följt färdiga recept – så varför skulle du? Lär dig ta ditt ledarskap i dina egna händer med hjälp av Alf Rehn, den internationella ledarskapsforskningens enfant terrible.
Läs merAlltid relevant : nycklarna till framgångsrikt ledarskap i en snabbrörlig världBok277,00 krJust nu är ledarskap av flera anledningar extra utmanande. Digitaliseringen har drivit upp utvecklingstakten och chefer upptäcker hur gamla sanningar inte håller, att man saknar den kunskap som seglat upp som central och att hederliga organisationsmodeller inte slår väl ut. Ann Hellenius och Per Mosseby utforskar vad dagens ledare behöver göra för att börja gå i takt med en snabb omvärld.
Läs merTRUE STORIES ? shortcuts to winning business FAST AND SAFEBok367,00 krLäs om varför Handelsbanken ?Goes bananas?, om hur du håller huvudet kallt när blodet droppar, hur man skapar det bästa kundteamet, hur du får kunden att be om att få köpa, problemet med att sälja agil utveckling, allvarliga brott mot säljlagen och mycket mer. Lär av andra säljare och chefer och ta en genväg till framgångsrika affärer. Läs merLedarskap och självbedrägeri : att komma ut ur boxenBok279,00 krBoken som bidrar till bättre relationer och resultat och blivit en av världens mest sålda ledarskapsböcker oken som bidrar till bättre relationer och resultat och blivit en av världens mest sålda ledarskapsböcker. Författarna ger också vägledning i hur man kan mäta sin egen och organisationens inställning i vilken omfattning man är i eller ur boxen. Läs merCreative Business : 10 rules to help you build a business your wayBok200,00 krMAXIMIZE PROFITS... NEVER SAY NO... FOCUS ON YOUR CORE PRODUCT... There are plenty of myths and empty phrases commonplace in the business world. This book attacks and reformulates ten of the most common myths about how to build and run a business. This short book is laid out as a guidebook with illustrative case studies, based on interviews with organizations such as Acne, Filippa K, Funcom, Lazy Town, Murlyn Music and Odd Molly. Anyone who is thinking about starting up or investing in a small business can learn something from this book, but the case studies are from the cultural and creative industries. It shows how you can run a business, get the financials right, and be creative all at the same time. The book is a result of extensive research funded by the Nordic Innovation Centre. The authors are Tobias Nielsén, CEO and senior analyst Volante QNB Research, Dominic Power, Professor Uppsala University, and Margrét Sigrún Sigurðardóttir, Ph.D. Iceland University. Läs merRelatörerna : att skapa framgångsrik försäljningBok279,00 krFörfattaren menar att de avgörande faktorerna bakom framgångsrik försäljning är att skapa varaktiga relationer med kunderna och utnyttja sin egen kreativitet. Boken ger läsaren ett helt nytt perspektiv på försäljning. Läs merThe art of leadership : normen för framsynthet, effektivitet och tillitBok323,00 krMetoder och processer för att åstadkomma ett ledarskap som är framsynt, effektivt och tillitsskapande.
Detta är den mest insiktsfulla och kanske ännu viktigare den mest användbara ledarskapsbok som jag har läst.
Olli-Pekka Kallasvuo, VD Nokia 2006-2010
Läs merThis is lean - resolving the efficiency paradoxBok255,00 krLean is the most widespread management philosophy of our time and is currently present in every industry, yet the concept is still vaguely defined and widely misunderstood. This is Lean - Resolving the efficiency paradox has been translated from Swedish to English, Danish, Norwegian, Finnish, Polish, French and Chinese and has sold over 160.000 copies since its launch in 2012. By using clear, concise language and insightful examples, the book has brought greater clarification to the essence of lean and revolutionized top-executives and employees understanding of what lean actually is. The book also introduces the idea of the efficiency paradox, which claims that organisations' understanding of "true efficiency" is incorrect. It suggests that when organisations focus too much on utilising resources efficiently - the traditional and most common form of efficiency - it tends to lead to an increase in the amount of work there is to do. Consequently, the more organisations try to be efficient (being busy), the more inefficient they will actually become (taking care of non-value adding but necessary work). This is Lean addresses how to resolve this paradox. Läs merAtt driva projekt : enkel projektstyrning för stora och små projektBok190,00 krAtt driva projekt. Enkel projektstyrning för stora och små projekt är Lars-Göran Skårbratts första bok. Med hjälp av ett tydligt och vardagligt exempel, lotsar författaren läsaren igenom alla de faser som ingår i ett lyckat projekt. Här finns också de verktyg och modeller som en projektledare behöver för att analysera projektets potential, samt planera, starta, genomföra, avsluta och utvärdera projektet. Boken vänder sig till både studerande på gymnasier, högskolor och universitet, och till personer i företag, organisationer, kommuner och myndigheter som arbetar eller ska arbeta i projekt. Läs mer
Snabba leveranser| Snabb kundservice