Kompass till samhällskunskap 50, elevbok, 2:a uppl

Av Maria Eliasson, Gunilla Nolervik
  lager
Skickas inom 1-2 arbetsdagar

Tillgängligt: I lager

449 kr
Beskrivning

Kompass är en läromedelsserie i samhällskunskap för gymnasiet.

Kompass till samhällskunskap 50, elevbok:
• anpassad efter gymnasiekursen Samhällskunskap 1a1
• tydligt och strukturerat innehåll, rakt och enkelt språk
• fakta tas upp med verkligheten som bas och sätts i sitt vardagliga sammanhang
• analysuppgifter och intervjuer levandegör materialet


Läs mer

Mer information

ISBN9789140694249
Statusfinns i lager
FörlagGleerups Utbildning AB
Författare Maria Eliasson, Gunilla Nolervik
BandtypHäftad
Upplaga2
Enhetpages
SpråkSvenska
MediatypBok

Detaljer

Kompass är en läromedelsserie i samhällskunskap för gymnasiet. Serien består av tryckta elevböcker och digitala läromedel.

Kompass till samhällskunskap 50, elevbok är avsedd för gymnasiekursen Samhällskunskap 1a1 och riktar sig till elever som läser på något av de yrkesförberedande programmen. Innehållet är tydligt och strukturerat och språket är rakt och enkelt. Fakta tas upp med verkligheten som bas och sätts i sitt vardagliga sammanhang. Analysuppgifter och intervjuer levandegör materialet. Här finns rikligt med illustrationer i form av både bilder och grafik. Avsnitten avslutas med uppgifter och övningar av varierande svårighetsgrad. Alla texter finns inlästa och ljudfilerna kommer du lätt åt via gleerups.se under fliken ”Extramaterial”.

I denna andra upplaga inleds alla block med ett case som leder in till, och konkretiserar, faktainnehållet. Det centrala innehållet som behandlas i kapitlet framgår tydligt i kapitlets början och övningar och uppgifter tränar de förmågor som kunskapskraven mäter

Kompass till samhällskunskap 50, elevbok i korthet:
• anpassad efter gymnasiekursen Samhällskunskap 1a1och riktar sig till elever som läser på något av de yrkesförberedande programmen
• med innehåll som är tydligt och strukturerat samt ett språk som är rakt och enkelt
• fakta tas upp med verkligheten som bas och sätts i sitt vardagliga sammanhang
• analysuppgifter och intervjuer levandegör materialet