E-bok

Identitet — om varumärken, tecken och symboler, E-bok

Av Ingalill Holmberg (redaktör)
  lager
Skickas direkt till e-post

Tillgängligt: I lager

174 kr
Beskrivning

På romartiden märkte tillverkare av tegel och oljelampor sina produkter med något som vi idag skulle kunna kalla varumärken. Sedan dess har varumärken, tecken och symboler kommit att omge oss dagligen, i en omfattning vi inte alltid är medvetna om. De sätter sin prägel på våra konsumtionsvanor men påverkar även våra personliga identiteter och hela vårt samhälle. Identitetsskapande processer och strategiska designprogram har blivit allt vanligare bland företagen och en ny yrkeskår av formgivare och designer har vuxit fram.

I boken Identitet – om varumärken, tecken och symboler samlar redaktörerna Lena Holger och Ingalill Holmberg 26 skribenter som lyfter fram olika aspekter på ämnet. Här berättas om varumärken ur ett juridiskt, ekonomiskt och socialt perspektiv men även om design- och varumärkeshistoria, skönhet och samspelet mellan konst och företag. Praktiska hanteringar av varumärkesfrågor belyses med hjälp av konkreta exempel från AstraZeneca, KF, Posten, Tetra Pak, Trygg-Hansa, Röda Korset och Nationalmuseum.
Läs mer

Mer information

ISBN9789187215698
StatusFinns i lager
FörlagRaster förlag
Free shippingJa
FörfattareIngalill Holmberg (redaktör)
HuvudredaktörLena Holger
SpråkSvenska
MediatypE-bok
Publiceringsdatum9 nov 2005
Format Pdf(med Adobe Encryption)

Detaljer