10,00 kr - 798,00 kr
798,00 kr
10,00 kr

829 produkter

829 produkter

Här har vi samlat alla e-böcker inom ekonomi & marknadsföring. E-böcker du kan ta med överallt och läsa i mobil & på surfplattan. Hitta din läsupplevelse idag!

E-böcker - Ekonomi & marknadsföring

Laddar ...
Visa som Rutnät Lista

Sortering

Stigande ordning Fallande ordning
  1. Psykopatiska Chefer, E-bok
    Psykopatiska Chefer, E-bok
    E-bok
    139,20 kr

    Psykopater finns i de flesta organisationer – du kan ha dem som med-arbetare, kollega eller chef. Var de än dyker upp orsakar de kaos, betydande ekonomisk skada och stort mänskligt lidande. Att de ”lyckas” så väl med sina avsikter beror på att deras manipulerande gör det svårt att se de rätta sammanhangen, att det bakom den charmerande ytan döljer sig en mörkare sida präglad av osminkad egoism och ren ondska.


    Psykopatiska Chefer var i sin första utgåva den första boken på svenska skriven av en svensk inom området psykopati och rönte stor uppmärksamhet på marknaden. Den har blivit något av ett standardverk inom området och är såld i nära 8 000 exemplar och har säkert blivit läst av dubbelt så många personer.

    Inför denna tredje upplaga av ”Psykopatiska Chefer” är texten i den förra upplagan från 2012 granskad och uppdaterad. Boken syftar till att redan vid rekryteringen främja det goda och långsiktiga ledarskapet och skydda medarbetare och organisationer från det dåliga. Den vänder sig i första hand till de som har rekryterings- och ledaransvar i organisationer och till personalfunktioner och rekryteringsföretag.


    Psykopatiska Chefer bygger på känd kunskap inom området och innehåller flera autentiska fallbeskrivningar. Den ägnar också utrymme åt psykologin bakom psykopati samt åt metoder att hantera frågan vid rekrytering och avveckling. Den har också genom åren visat sig vara ett terapeutiskt stöd för de som tror sig vara eller ha varit utsatta för en psykopat.

    Lars-Olof Tunbrå har lång erfarenhet från olika chefspositioner inom näringslivet. Han har varit verksam som chefsrekryterare och gjort organisationsutredningar och konsultuppdrag samt genomfört seminarier och utredningar inom psykopati i arbetslivet. Lars-Olof har också skrivit boken Framtidens Ledare tillsammans med Helena T Wennerhill och nu senast Den sjunde vägen vid Jensarna utgiven 2020 på Vulkanmedia.

    Läs mer
  2. Från idé till succé : en inspirationsbok för dig med stora drömmar, E-bok
    Från idé till succé : en inspirationsbok för dig med stora drömmar, E-bok
    E-bok
    58,00 kr
    Från idé till succé är Andreas Carlssons personliga och motiverande karriärhandbok för dig som vill förverkliga dina drömmar och göra dina idéer till en lönsam affär. Utifrån sina egna erfarenheter ger multikreatören Andreas Carlsson råd om hur du bygger ditt varumärke, skriver en hit och paketerar och pitchar din idé till näringslivet på ett framgångs­rikt sätt.

    Och när du äntligen lyckats måste förstås succén förvaltas, och allra helst upprepas. Med handfasta råd och personliga reflektioner inspirerar författaren till upprepade succéer och nya idéer. Även den mest drivna och talangfulla entusiasten kan råka ut för svackor och motgångar. Då finns det recept på motgift. Andreas guidar dig åt rätt håll och tipsar om omvägar kring idétorka, ängslighet och negativa tankar.

    I boken intervjuas också andra kända artister och entreprenörer som har lyckats leva ut sina drömmar och bygga starka personliga varumärken, till exempel Gene Simmons, Richard Branson och Katy Perry.

    Andreas Carlsson går sin egen väg och vågar sudda ut gränserna mellan musik, reklam, varumärkesbyggande och entreprenörskap. I boken delar han också med sig av sina tankar om vardagen, kändiskapet, kärleken, framtiden och sin något ovanliga syn på livet. Livet där vi alla vill vara vinnare.
    Läs mer
  3. Virtual Meetings: Set them up. Lead them well. Reach your goals., E-bok
    Virtual Meetings: Set them up. Lead them well. Reach your goals., E-bok
    E-bok
    79,98 kr
    What is the difference between a physical meeting and a virtual? What is the same? What advice can you benefit from that will make your virtual meetings better? Organisations with offices spread across locations and even time zones, will use virtual meetings as a natural part of their communication and leadership. This guide is for the busy manager who quickly wants to get concrete tips. It will give you: Useful advice regardless of the type of meeting Practical tips regardless of virtual technology Concrete tips (and warnings) for each technical solution This is the second book that Communication expert Antoni Lacinai has written together with Meeting evangelist Mike Darmell. Läs mer
  4. Sluta snacka skit : våga provocera för bättre ledarskap, E-bok
    Sluta snacka skit : våga provocera för bättre ledarskap, E-bok
    E-bok
    91,35 kr

    Leder du en verksamhet och vill göra skillnad i stället för att bara snacka? Sluta snacka skit – våga provocera för bättre ledarskap är en handbok för dig som kan, vill och vågar. Boken avslöjar konsulternas praktiska tips, hur de själva tänker och gör. Följ råden och du kommer att upptäcka att du når resultat. Här ges kunskaper i vilka förutsättningar som krävs och hur du använder de verktyg som finns. Boken riktar sig framför allt till ledare inom företag, men är till stor nytta för alla som i någon form leder människor i en organisation.

    Ledarskap blir ofta underhållning och tomtebloss istället för utveckling, anser författarna. Tomteblosset sprakar och lyser fint en stund, men brinner snabbt ut. Då kommer den här boken in – här finns konkreta tips på hur ett ledarskap verkligen kan bidra till företagets utveckling. Att bli både mer lönsamt och mer hållbart. Rafael Pimenta och Mårten Sallander anser nämligen att ledarskapet är en outnyttjad potential för just lönsamhet och hållbarhet.

    Boken tar upp hur du som företagare eller beslutsfattare på ett strukturerat och medvetet sätt kan bygga en grund för ledarskapet i företaget eller på avdelningen. Den ger verktyg för hur man kan följa upp och utveckla ledarskapet allteftersom behoven förändras. Ledarskap är inga löst hängande tankegångar, filosofier eller idealiserade bilder av den store ledaren.

    Med boken vill författarna visa att det går att bygga en ledarskapsgrund i vilken organisation eller vilket företag som helst, och att det inte är särskilt svårt. De introducerar ledarskapståget, en bild för att förenkla och beskriva ledarskapet visuellt. De ger tips på hur man använder olika verktyg, i vilken ordning och med rätt tajming. Det här är verktyg som vem som helst kan tillämpa i praktiken. Du ska bara våga och vilja!

    Om författarna:

    Rafael Pimenta och Mårten Sallander har genomfört uppdrag inom näringsliv och offentlig förvaltning i över 15 år. De arbetar med människor i allt från små till stora organisationer. Deras kunskaper och erfarenheter i ledarskap, chefskap, medarbetarskap och organiserande har en bred teoretisk och mångårig praktisk förankring. De ser sig som gränsgångare mellan det abstrakta och det praktiska. ”Man skulle kunna kalla oss för framtidsförberedare.” Tillsammans driver de företaget Reframe Consulting.

    Läs mer
  5. Att leda i svåra lägen : civila chefer och militära lärdomar, E-bok
    Att leda i svåra lägen : civila chefer och militära lärdomar, E-bok
    E-bok
    181,25 kr
    Vad kan krig lära oss om att leda företag?

    Att föra krig är en extremt resultatorienterad verksamhet, och konsekvenserna av god eller dålig ledning blir därför mycket tydliga. Det är utgångspunkten för den nya boken Att leda i svåra lägen, där 20 civila chefer med stor erfarenhet reflekterar över militära konflikter och händelser.

    I boken intervjuas bland andra Sven-Christer Nilsson, tidigare koncernchef för Ericsson; Eva Hamilton, tidigare vd för SvT; Mikael Odenberg, f d försvarsminister, och Cecilia Schelin Seidegård, landshövding på Gotland.

    »Vi har närmat oss ämnet på ett handfast sätt«, berättar Marco Smedberg, en av bokens två författare. Han har arbetat som yrkesofficer och är författare till flera böcker om militär ledning. »Vi skildrar ett antal dramatiska händelser ur militärhistorien där det varit fråga om svåra lägen. Sedan får svenska chefer kommentera besluten, och dra sina slutsatser.«

    Exemplen sorteras in i tre nivåer: den strategiska ledningsnivån, den operativa nivån med mellanchefer och den taktiska nivån med första linjens chefer.

    Bokens andra författare, Karlis Neretnieks, är tidigare rektor för Försvarshögskolan. Han konstaterar att ett framstående civilt ledarskap har stora likheter med erfarenheterna från de militära fallstudier som tas upp. »Egenskaper som att vara ett föredöme, eller våga och vilja fatta beslut, är ovärderliga oavsett ansvarsområde.«

    Att leda i svåra lägen kan tjäna som inspiration eller praktisk verktygslåda för alla som på ett eller annat sätt leder organisationer, stora som små, civila eller militära.

    De intervjuade
    Charlotta Falvin har styrelsebefattningar vid Lunds tekniska högskola och Ideon
    Stephan Müchler är vd för Sydsvenska Industri- och Handelskammaren
    Sven-Christer Nilsson är f.d koncernchef i Ericsson och f.d styrelseordförande i Försvarets materielverk
    Mikael Odenberg är f.d gd för Svenska kraftnät och f.d försvarsminister
    Eva Östling är vd för Visits - svensk besöksnäring
    Anders Brännström är generalmajor och f.d arméchef
    Anders Danielsson är ordförande i Röda korset, f.d gd Migrationsverket, och f.d chef för SÄPO
    Barbro Fridén är f.d sjukhusdirektör vid Sahlgrenska universitetssjukhuset
    Jonas Hafström är styrelseordförande vid Lunds universitet och f.d ambassadör i Bangkok
    Eva Hamilton har styrelsebefattningar och är f.d vd för Sveriges Television
    Peter Bergman är technical director vid AB Tetra Pak
    Nils Bildt är styrelseordförande i Teleopti
    Valerie Binner har haft olika personalchefsbefattningar på Elekta, Dometic Group och AstraZeneca
    Susanne Hagström Rosenqvist är polisområdeschef i Södra Skåne
    Ola Johannesson är operativ chef vid SOS Alarm AB, är f.d räddningschef i Ljungby kommun
    Kerstin Lingebrant är förvaltningschef i Svalövs kommun, f.d personalchef i sjukvården, utvecklingsledare i Apoteket AB, gymnasielärare
    Jan Nygren är styrelseordförande för Försvarets materelverk, f.d statsråd och tidigare vice vd för SAAB AB
    Jan Pålsson är f.d kommundirektör i Kristianstad
    Cecilia Schelin Seidegård är landshövding på Gotland
    Susanna Schneeberger är vd för Terex Material Handling och har haft olika ledande befattningar inom Trelleborgskoncernen
    Cecilia Skingsley är vice riksbankschef
    Läs mer
  6. Mera medkänsla, E-bok
    Mera medkänsla, E-bok
    E-bok
    68,40 kr
    Mera medkänsla - med dig själv och med andra. Vore det något? Här är 10 personers perspektiv på vad medkänsla är, vart den kommer ifrån och vad den leder till, i syfte att inspirera dig i din vardag. Du kan dyka in i texten på olika ställen eller läsa den från pärm till pärm, och boken kan fungera som samtalsunderlag i till exempel skolor, bokklubbar, ideella organisationer och på arbetsplatser. Läs mer
  7.  Swedbank - Penningtvätten och lögnerna, E-bok
    Swedbank - Penningtvätten och lögnerna, E-bok
    E-bok
    149,35 kr
    Birgitte Bonnesen gick från hyllad, sommarpratande bankchef till brottsmisstänkt. Hennes fall blev stort precis som Swedbanks.
    Hur kunde en svensk folkrörelsebank bli störst i de baltiska staterna och tvätta blodspengar förskingrade av kriminella och ryska statstjänstemän? Pengar som kan vara stulna från Ukrainas statskassa? Banken misstänks för omfattade ekonomisk brottslighet. Handlade det om berått mod, naivitet eller bristande rutiner?
    Swedbank gick nästan omkull i krisen i början av 1990-talet och var illa ute under finanskrisen 2008 2009. I början av 2019 går banken in i sin tredje stora kris. Hur hamnade man där och vilken roll spelade egentligen Bonnesen?
    Läs mer
  8. Så investerar du långsiktigt och lönsamt på börsen, E-bok
    Så investerar du långsiktigt och lönsamt på börsen, E-bok
    E-bok
    114,55 kr

    Börsen är över tid ett av de bästa ställena du kan ha dina pengar investerade i för att få dem att växa.


    Dock behövs det en del kunskap och strategi för att lyckas och den här boken ger dig de verktyg du behöver för att komma igång och lyckas med dina investeringar.


    Med att våga ta egna beslut och vara långsiktig så kan faktiskt alla svenskar bli miljonärer med hjälp av aktier och fonder – om du har tålamodet.


    Per-Olov Martins Wedin har investerat på börsen under många år och har med tiden utarbetat en strategi som visat sig vara lyckosam i både upp och nedgångar på börsen. Sedan 2018 utbildar han även i aktiekunskap och pension under varumärket Mot Miljonen främst online men också via fysiska kurser runt om i landet.


    Strategin är långsiktighet och att ha god spridning på investeringarna både geografiskt men också branschmässigt med ett stort fokus på bolag som gynnas av någon av de stora megatrenderna i samhället.


    Genom att läsa denna bok kommer du få konkreta tips och råd allt från hur du väljer en bank att handla värdepapper genom till vilken strategi som kan passa dig bäst beroende på hur långsiktig du är samt vilken risk du är villig att ta för att få pengarna att växa.


    Det absolut bästa läget för att starta upp ett investerande på börsen är faktiskt idag, då tiden är din bästa vän.

    Läs mer
  9. Outliers: 10 000-timmarsregeln och andra framgångsfaktorer, E-bok
    Outliers: 10 000-timmarsregeln och andra framgångsfaktorer, E-bok
    E-bok
    65,25 kr

    Vad har Bill Gates och Beatles gemensamt? Varför är asiatiska barn så duktiga i matematik? Kan man verkligen bli bra på vad som helst med 10 000-timmars träning? Med andra ord: Vad står bakom exceptionell framgång – medfödd talang eller hård och målmedveten träning?

    Få böcker som getts ut på denna sida millennieskiftet haft en sådan genomslagskraft som Malcolm Gladwells »Outliers«. Med sin patenterade mix av psykologisk forskning, underhållande berättelser och häpnadsväckande statistik har Malcolm Gladwell omdefinierat vår syn på framgång – och hur man når den.

    »Outliers« ser bortom de klassiska förklaringarna bakom framgång – som ambition och intelligens – och söker istället svaren i historien, detaljerna och omgivningen.

    »Det är en exceptionell förmåga att ta strypgrepp på tidsandan och vrida om som gör Malcolm Gladwell till en stor författare.«
    —Dagens Nyheter

    »Det har sagts att det som Malcolm Gladwell tänker i dag, det tänker vi andra i morgon.«
    —Sydsvenskan

    »Redan efter två kapitel har man lärt sig något som sätter nytt ljus på tillvaron. Alla som blir verkligt bra på något har en sak gemensamt: de har alla lagt ned minst 10 000 timmar.«
    —Jan Gradvall

    »Outliers är en fängslande bok med ett viktigt budskap: genom att förstå vad som gör människor framgångsrika borde vi kunna ännu fler framgångsrika (och lyckliga) människor.«
    —The Economist

    Läs mer
  10. Freakonomics: En vildsint ekonom förklarar det moderna livets gåtor, E-bok
    Freakonomics: En vildsint ekonom förklarar det moderna livets gåtor, E-bok
    E-bok
    29,00 kr

    Missa inte nya boken från Levitt och Dubner – Tänk som ett freak. I butik september 2014.

    Vad är farligast, en revolver eller en swimmingpool? Vad har skollärare och sumobrottare gemensamt? Varför bor knarklangare fortfarande hemma hos sina mammor?

    Det här kanske inte låter som typiska frågor som en ekonom eller journalist ställer sig. Men Steven D. Levitt är ingen typisk ekonom. Och Stephen J. Dubner är ingen vanlig journalist. Tillsammans är de hjärnorna bakom Freakonomics – och allt började med den här boken.

    Freakonomics har sålt i sex miljoner exemplar världen över, blivit en prisbelönt dokumentärfilm och en podcast med fem miljoner lyssnare varje månad. Levitt och Dubner har visat att världen alltid är intressantare än vi tror; allt som krävs är att vi ställer de rätta frågorna.

    »Chicagoekonomen Steven D. Levitt använder siffror och tabeller ungefär som Janne Josefsson använder mikrofon och kamera.«
    —Jan Gradvall

    »Om Indiana Jones var en ekonom skulle han vara Steven Levitt … Att kritisera Freakonomics skulle vara som att kritisera glass med varm kolasås.«
    —Wall Steet Journal 

    »En bok som faktiskt får en att se på omvärlden på ett nytt sätt.«
    —Sydsvenskan

    »Steven Levitt är den mest intressanta tänkaren i USA … Förbered dig på att bli bländad.«
    —Malcolm Gladwell

    Läs mer
  11. The Tyranny of Metaphors: Pathways to Freedom, E-bok
    The Tyranny of Metaphors: Pathways to Freedom, E-bok
    E-bok
    97,32 kr
    Metaphores are all around, but what do they really mean? This book will encourage you to think about them critically.

    A metaphor can say more than a thousand words. It is a blessing for us – but it can also be a curse. It helps us put into words remarkable phenomena, such as ‘black holes’. Yet it can also obscure our view, throw up smokescreens and extinguish the light of thought ...

    Metaphors flourish in the workplaces of organisations. But what do all these words mean, and whom should one believe? Is it really the market that sets market-rate pay? (Or should the most fun jobs pay less?) And what does the hunt for cutting-edge competence mean exactly? Do truly sick organisations exist and, if so, can they be treated with pills or is surgery in the form of outsourcing the only cure?

    Östen Ohlsson and Björn Rombach encourage us to look for a metaphor and then to look beyond and around it. They want us to engage in free and conscious thought. By way of help, they present us with a toolset.

    The book is a provocative challenge to engage in critical analysis, rather than an attempt at persuasion.


    Östen Ohlsson is Professor of Management at the University of Gothenburg, Sweden. His research has largely dealt with how reforms and new management concepts are converted into development activities in large organizations. In the past decade, his interest has shifted towards a general criticism of the management discourse.

    Björn Rombach is Professor and Head of the School of Public Administration, University of Gothenburg, Sweden. He has conducted research on management accounting, leadership and organization mainly in the public sector and published numerous books and articles.


    Läs mer
  12. Leading Self: Leading for Social Responsibility and Sustainable Development, E-bok
    Leading Self: Leading for Social Responsibility and Sustainable Development, E-bok
    E-bok
    48,17 kr
    Leading Self is about inner leadership and how all of us contribute in the leading process. The book demonstrates how current knowledge of human functioning can be applied in the leading of teams and organizations. A primary purpose is to inspire leaders and collaborators in their professional and personal development. Läs mer
  13. Bonushandbok, E-bok
    Bonushandbok, E-bok
    E-bok
    72,50 kr

    BONUSHANDBOKEN – en sammanfattning av bonusmöjligheter i olika företag

    Varför ska vi ge belöningar?

    Vad ska vi belöna – och vem?

    Och inte minst HUR belönar vi?

    Är det bättre att satsa på inre belöningar som beröm och egen utveckling, eller är det pengar som alltid gäller?

    Är det vinstdelning som är lösningen?

    Är det en individ som ska belönas eller är det bättre att belöna en grupp?

    Det och en del andra frågor försöker BonusHandboken besvara.

    Boken ger konkreta exempel. Gör så här.

    Det här är ingen lärobok i psykologi – enbart en handbok.

    Bo Jäghult är utexaminerad från Handelshögskolan i Stockholm och har arbetat som managementkonsult i nästan hela sitt yrkesverksamma liv. Hans konsultgärning har inneburit uppdrag i ett stort antal länder i såväl Europa, Nord- och Sydamerika som Asien. Bonus och belöningsfrågor har ofta varit uppe till diskussioner i samband med ledningsfrågor i de olika företagen.

    Läs mer
  14. Jobbet är ditt! - En praktisk jobbsökarguide, E-bok
    Jobbet är ditt! - En praktisk jobbsökarguide, E-bok
    E-bok
    159,50 kr

    Vad är skillnaden som gör skillnaden när det gäller att lyckas i jobbsökandet? Vad behöver du göra för att bli den som alla arbetsgivare vill ha? Du behöver förstå hur den som anställer tänker, vara dig själv och vara tydlig. Det är nyckeln till framgång. I JOBBET ÄR DITT går vi steg för steg igenom hur du lyckas bli den som inte bara kommer på en intervju, utan också är den som får jobbet! Du får konkreta tips och verktyg för att söka jobb på rätt sätt, så du inte slösar din eller arbetsgivarnas tid.


    Om författaren:
    Marcus har själv erfarenhet av att gång på gång misslyckas i jobbsökandet. Han har gjort alla misstag som finns. Det tog 100 ansökningar och 99 nej för att lyckas få det första jobbet. Väl där blev han snabbt chef och fick helt plötsligt sitta på andra sidan bordet. Nu var det han som skulle välja ut vilka som anställdes och vilka som hamnade i papperskorgen. Där och då började han förstå vad skillnaden som gör skillnaden är. Med studier inom direktmarknadsföring, NLP och presentationsteknik har han utvecklat konkreta steg för hur du lyckas på arbetsmarknaden. Han har de senaste åtta åren använt de kunskaperna för att hjälpa hundratals arbetssökande att komma in på arbetsmarknaden. Han har gått från att få 99 nej, till att bli erbjuden fem jobb inom loppet av två veckor. Idag driver han eget företag som föreläsare, författare och konsult med främsta inriktning på hur vi blir lyckligare, men också hur du lyckas i ditt jobbsökande.

    Läs mer
  15. En svensk strategi för bioekonomi?, E-bok
    En svensk strategi för bioekonomi?, E-bok
    E-bok
    94,25 kr

    Intresset för bioekonomi ökar och det finns en för­ väntan om en uttalad svensk strategi för bio­ekonomi. Men vad innebär bioekonomi i praktiken och hur kan en strategi utformas?

    I den här boken ger Nils Hannerz, forsknings- och innovationschef på IKEM med många års erfarenhet av att jobba med bioekonomi, sin introduktion till ämnet. Med hjälp av vardagliga exempel som Coca Cola-flaskan och skidpjäxor förklarar han vad en bio­ ekonomi innebär i praktiken. Samtidigt skissar han på hur olika strategier för en bioekonomi kan se ut.

    Materialet till boken kommer i stor utsträckning från hans blogg bioekonomi.se och vänder sig till poli­ tiker, tjänstemän och samhällsintresserade som vill veta mer om hur en ökad bioekonomisk aktivitet i Sverige kan uppnås.

    Läs mer
  16. Sveriges mäktigaste familjer – Företagen, människorna, pengarna, E-bok
    Sveriges mäktigaste familjer – Företagen, människorna, pengarna, E-bok
    E-bok
    43,50 kr
    I Sveriges mäktigaste familjer möter vi miljardärerna som spelar i en egen division i svenskt näringsliv. Många av dem har utvecklat globala företag och skapat förmögenheter som ger makt och inflytande i det svenska samhället. I femton berättelser om företagen, människorna och pengarna får vi se hur det gick till när landets största förmögenheter växte fram.
    Här möter vi familjeföretagen som har gjort skillnad och skapat stora värden: modehandlarna Persson som gjorde H&M till ett globalt modevarumärke, lågprisjägarna Kamprad som möblerade hem i hela världen och innovatörerna Rausing som vände upp och ner på livsmedelsindustrin med en pyramidformad mjölkförpackning.
    Bland Sveriges mäktigaste familjer märks även skeppsredarna Olsson i Stenasfären, oljebaronerna Lundin och pionjärerna Stenbeck. Här möter vi också några verkliga doldisar, redardrottningen Ane Uggla och äventyraren Frederik Paulsen.
    Framgångshistorierna kantas av kriser, konflikter och motstånd. Det är engagerande och inspirerande berättelser om företagsbyggande och en guldkantad tillvaro, som också skildrar livets skuggsidor och drömmar om revansch.
    Författaren Anders Ström gör upp med några myter om ägande och resonerar kring Sveriges mäktigaste familjers betydelse för landet och svenskarna. Han reflekterar också över aktivt ägande, långsiktighet, arv, personliga drivkrafter, skatt, filantropi och de skilda världar vi lever i. I boken möter vi dessutom maktens söner och döttrar och de rika familjerna som försvann.

    ANDERS STRÖM är författare och skribent med fokus på människor, ekonomi och investeringar. För Nordens största aktie- och fondmagasin, Aktiespararen, har han porträtterat många näringslivsprofiler - från Niklas Zennström till Donald Trump. På Lind & Co har han tidigare utkommit med Investeringsboken - Din guide till ekonomiskt oberoende.
    Läs mer
  17. Miten työskentelen fiksummin, en kovemmin, E-bok
    Miten työskentelen fiksummin, en kovemmin, E-bok
    E-bok
    71,05 kr
    Jos työn tekeminen tuntuu suorittamiselta, tarvitaan lisää luovuutta ja kohtuutta. Suomalaisia on kutsuttu Euroopan Unionin kiireisimmäksi kansaksi, mutta esimiehen tehtävänä on rohkaista työyhteisön jäseniä kasvamaan uusiin mittoihin inhimillisin keinoin. Kiire koskettaa lähes kaikkia työyhteisön jäseniä, mutta esimies voi lisätä työkulttuurin viihtyisyyttä ja auttaa löytämään uusia menestymisen mahdollisuuksia. Kyse ei ole siitä, että olemme nopeita, vaan siitä, millaisen jäljen me jätämme maailmaan.


    Anja Kulovesi on helsinkiläinen tietokirjailija, hyvinvointialan yrittäjä ja suosittu seminaaripuhuja, joka asuu osa-aikaisesti Nizzassa. Kulovesi on luonut Kiireenkesytys-konseptin, jonka tavoitteena on auttaa ihmisiä löytämään tasapaino hyvän arjen ja hyvän työelämän välillä. Kulovesi on naimisissa ja hänellä on kaksi aikuista lasta ensimmäisestä avioliitostaan. Hänen teostensa pääaiheita ovat hyvinvointi, kehittyminen, markkinointi ja työn tulevaisuus.
    Läs mer
  18. IKEA : på väg mot framtiden, E-bok
    IKEA : på väg mot framtiden, E-bok
    E-bok
    58,00 kr
    Succéföretaget Ikea beundras över hela världen. Med all rätt. Men bolaget har också över åren utsatts för kritik, för fiffiga upplägg med förankring i skatteparadis och med en hemlig ägarstiftelse i ökända Liechtenstein. Denna bok kastar nytt ljus över Kampradsfärens komplicerade struktur.

    Varumärket Ikea spelar en nyckelroll och är basen i det omskrivna franchiseupplägget varigenom man sparat många miljarder i skatt. Ingvar Kamprad har sagt att han i början av 1980-talet ”gav bort” Ikea till en stiftelse i Holland. Men han har inte berättat att varumärket inte följde med gåvan. Familjen Kamprad är mycket hemlighetsfull om vad som under åren hänt med varumärket och hur det ägts. 
    I boken avslöjas att familjen varit ägare till rättigheter som gjort att den kunnat tillgodoräkna sig mångmiljardbelopp, vilket avviker från den bild Kamprad förmedlat. Olika meningar i Kampradfamiljen om vilka som i slutändan skulle få det enorma kapitalet ledde till en djupgående och långvarig konlikt mellan far och söner.

    Men boken handlar om mycket mer - om sönerna och om den komplicerade successionsprocessen, om affärer och nya marknader, om hur det gick till att bygga upp jätteföretaget Ikea, om framtidsmöjligheterna och riskerna. Och presenterar en ingående beskrivning av fenomenet Ingvar Kamprad.
    Läs mer
  19. Busskungen : svensken som grundade Greyhound, E-bok
    Busskungen : svensken som grundade Greyhound, E-bok
    E-bok
    58,00 kr
    Greyhound Bus är ett av världens mest kända varumärken, men mannen som grundade bussbolaget är en hittills okänd svensk entreprenör i klass med Ingvar Kamprad och Erling Persson. Med sextio dollar på fickan drog Martis-Jerk som artonåring över Atlanten, där han tog sig namnet Eric Wickman.

    Det är över hundra år sedan men företaget han grundade lever än och har blivit en symbol för Den amerikanska drömmen.

    Parallellt med den aldrig tidigare berättade historien om Busskungen får vi följa med författaren Kristin Lundell på en resa med Greyhound i dag. Det är en färd genom ett helt annat Amerika än det land som Busskungen från Våmhus erövrade och knöt samman med sina blänkande bussar.
    Läs mer
  20. Gratis marknadsföring - del 1 : Om e-böcker, nyhetsbrev och att skaffa kunder, E-bok
    Gratis marknadsföring - del 1 : Om e-böcker, nyhetsbrev och att skaffa kunder, E-bok
    E-bok
    34,80 kr

    Så ger din hemsida resultat, Nischa din hemsida, Så gör de som lurar Google, Så får du flest besökare, Använd smarta sökord, Bilder säger mer än 1000 ord, Din viktiga landningssida, Skriv bra innehåll så här, Innehållet är det allra viktigaste, Du är expert, I stället för broschyrer, Så blir du talare, E-böcker blir mer och mer populärt, Dags att skriva en ”riktig” bok, skicka ut nyhetsbrev, Så når du din målgrupp, Ditt nyhetsbrev som ger resultat, Ge bort värdefull information, Konkurrera inte, samarbeta, Framtiden

    Läs mer
Inga fler produkter
produkter per sida