Bli först med att recensera denna produkt

Skickas inom 2-4 arbetsdagar

Tillgängligt: I lager

563 kr
ELLER

Översikt

I de här småböckerna möter läsarna ett barn vars mamma är bortrest och pappan har fått influensa. Skolan och fritids är stängt eftersom det är sommarlov. Pappan ordnar så att grannarna ställer upp en dag var. Barnet spenderar dagarna i olika miljöer med olika personer och träffar bland annat en förskolelärare, en busschaufför och en pensionär. Följ med på en spännande vecka!

Detaljer

I de här småböckerna möter läsarna ett barn vars mamma är bortrest och pappan har fått influensa. Skolan och fritids är stängt eftersom det är sommarlov. Pappan ordnar så att grannarna ställer upp en dag var för att veckoplaneringen ska gå ihop. Barnet spenderar dagarna i olika miljöer med olika personer och träffar bland annat en förskolelärare, en busschaufför och en pensionär. Följ med på en spännande vecka!

Författaren Kristina Murray Brodin skriver böcker om ett barn i dagens mångkulturella liv. I böckerna betonas mångfalden genom att barnet möter olika individer där kön, ålder, etnicitet och  egenskaper skiljer dem åt. Eleverna får en insyn i en vardag där alla är unika på sitt sätt. Böckerna har ett målinriktat innehåll där likabehandling betonas. Alla människor har ett lika värde och alla har samma rättigheter.

Böckerna är skrivna utifrån läsnivå 3 med 6-18 rader per uppslag och med varierande längd på meningarna.

Böckerna passar dig som:

• Vill att läsaren ska beröras av innehållet där likabehandling betonas
  • Vill belysa mångfalden i samhället - människors lika värde
  • Vill att eleven läser böcker med glädje och humor

Författaren Kristina Murray Brodin är utbildad lågstadielärare och har under många år arbetat med nyanlända elever. Hon har lång erfarenhet av att skriva läromedel i svenska som andraspråk och hon har skrivit en mängd lättlästa böcker för nybörjarläsaren. Numera skriver Kristina barnböcker och arbetar i förskolan. I alla hennes böcker speglas den mångfald Sverige har idag.

Mer information

ISBN 9789140687623
Tillgägnlig för order Ja